Elektryki: Co ciekawego zaprezentowano w Genewie?

Samochody elektryczne dominowały podczas tegorocznej edycji salonu samochodowego w Genewie. Coraz więcej producentów zdradza plany swoich strategii EV.

– 2019 będzie decydującym rokiem dla elektromobilności – powiedział prezes Volkswagen Group Herbert Diess na prywatnej imprezie w przeddzień targów, powołując się na planowane odsłony marki VW, w tym pierwszego elektrycznego samochodu o masowej produkcji, ID compact.

Fotowoltaika od Columbus Energy
Audi Q4 etron

Audi zaprezentowało koncepcję swojego elektrycznego samochodu Q4 e-tron na tej samej platformie MEB, która ma się ukazać w 2020 roku. Dwie europejskie marki VW, Seat i Skoda, również zaprezentowały pojazdy elektryczne oparte na MEB. W tym roku pokazano także mikrosamochód od Hondy – e Prototype, Peugeota e-208 i Polestar 2, średniej wielkości rywala Tesli Model 3 od nowej elektrycznej marki Volvo.

Honda ePrototype

– Ciągłe trudności finansowe Tesli i wieść, że jej najbardziej obiecujący chiński rywal, Nio, cierpi z powodu słabej sprzedaży na rodzimym rynku, powinny być potraktowane jako ostrzeżenie – powiedział Max Warburton, analityk w AllianceBernstein. – Wszystko wskazuje na to, że mamy ogromny problem z popytem – powiedział w wywiadzie dla Automotive News . – Mamy do czynienia z podejściem, które mówi, że wszyscy chcą energii elektrycznej, ale gdzie w tym wszystkim są klienci?

Polestar 2

W Europie i Chinach producenci samochodów nie mają wyboru i muszą przechodzić na elektromobilność w odpowiedzi na ciągle zaostrzające się przepisy. To sprawia, że ​​Europa jest bardziej atrakcyjnym rynkiem zbytu niż USA dla ambitnych chińskich marek elektrycznych, takich jak BAIC, największy producent akumulatorów pojazdów elektrycznych w Chinach w zeszłym roku. – Jeśli chodzi o promowanie czystych pojazdów elektrycznych, nie uważamy USA za bardzo dojrzały rynek w porównaniu z Europą – powiedział przewodniczący BAIC, Xu Heyi w rozmowie z reporterami na targach, gdzie firma zaprezentowała swoją pełną elektryczną linię Arcfox. – Może to być plan w przyszłości, ale jeszcze nie w tej chwili – skwitował.

Źródło: autonews.com