Wiadomości OZE Elektryki: Co ciekawego zaprezentowano w Genewie? 14 marca 2019 Wiadomości OZE Elektryki: Co ciekawego zaprezentowano w Genewie? 14 marca 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Już ponad 62 tysiące elektryków w Polsce. Jakie wyzwania stoją przed branżą elektromobilności? Według danych z końca marca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 62 629 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). W ubiegłym miesiącu ich liczba zwiększyła się o 5916 szt. (o 8% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Depesze Nowe inwestycje w ultraszybkie stacje ładowania Fundusz Orlen VC zainwestował w Euroloop – producenta ultraszybkich stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Ładowarki polskiego startupu, z których korzystają już kierowcy w 7 krajach Europy, są jednymi z najszybszych na rynku. Zapewniają dostęp do prądu stałego o mocy do 720 kW. Samochody elektryczne dominowały podczas tegorocznej edycji salonu samochodowego w Genewie. Coraz więcej producentów zdradza plany swoich strategii EV. – 2019 będzie decydującym rokiem dla elektromobilności – powiedział prezes Volkswagen Group Herbert Diess na prywatnej imprezie w przeddzień targów, powołując się na planowane odsłony marki VW, w tym pierwszego elektrycznego samochodu o masowej produkcji, ID compact. Audi Q4 etron Audi zaprezentowało koncepcję swojego elektrycznego samochodu Q4 e-tron na tej samej platformie MEB, która ma się ukazać w 2020 roku. Dwie europejskie marki VW, Seat i Skoda, również zaprezentowały pojazdy elektryczne oparte na MEB. W tym roku pokazano także mikrosamochód od Hondy – e Prototype, Peugeota e-208 i Polestar 2, średniej wielkości rywala Tesli Model 3 od nowej elektrycznej marki Volvo. Honda ePrototype – Ciągłe trudności finansowe Tesli i wieść, że jej najbardziej obiecujący chiński rywal, Nio, cierpi z powodu słabej sprzedaży na rodzimym rynku, powinny być potraktowane jako ostrzeżenie – powiedział Max Warburton, analityk w AllianceBernstein. – Wszystko wskazuje na to, że mamy ogromny problem z popytem – powiedział w wywiadzie dla Automotive News . – Mamy do czynienia z podejściem, które mówi, że wszyscy chcą energii elektrycznej, ale gdzie w tym wszystkim są klienci? Polestar 2 W Europie i Chinach producenci samochodów nie mają wyboru i muszą przechodzić na elektromobilność w odpowiedzi na ciągle zaostrzające się przepisy. To sprawia, że Europa jest bardziej atrakcyjnym rynkiem zbytu niż USA dla ambitnych chińskich marek elektrycznych, takich jak BAIC, największy producent akumulatorów pojazdów elektrycznych w Chinach w zeszłym roku. – Jeśli chodzi o promowanie czystych pojazdów elektrycznych, nie uważamy USA za bardzo dojrzały rynek w porównaniu z Europą – powiedział przewodniczący BAIC, Xu Heyi w rozmowie z reporterami na targach, gdzie firma zaprezentowała swoją pełną elektryczną linię Arcfox. – Może to być plan w przyszłości, ale jeszcze nie w tej chwili – skwitował. Źródło: autonews.com Reklama Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.