Elektryki: Co ciekawego zaprezentowano w Genewie?

Samochody elektryczne dominowały podczas tegorocznej edycji salonu samochodowego w Genewie. Coraz więcej producentów zdradza plany swoich strategii EV.

– 2019 będzie decydującym rokiem dla elektromobilności – powiedział prezes Volkswagen Group Herbert Diess na prywatnej imprezie w przeddzień targów, powołując się na planowane odsłony marki VW, w tym pierwszego elektrycznego samochodu o masowej produkcji, ID compact.

Audi Q4 etron

Audi zaprezentowało koncepcję swojego elektrycznego samochodu Q4 e-tron na tej samej platformie MEB, która ma się ukazać w 2020 roku. Dwie europejskie marki VW, Seat i Skoda, również zaprezentowały pojazdy elektryczne oparte na MEB. W tym roku pokazano także mikrosamochód od Hondy – e Prototype, Peugeota e-208 i Polestar 2, średniej wielkości rywala Tesli Model 3 od nowej elektrycznej marki Volvo.

Honda ePrototype

– Ciągłe trudności finansowe Tesli i wieść, że jej najbardziej obiecujący chiński rywal, Nio, cierpi z powodu słabej sprzedaży na rodzimym rynku, powinny być potraktowane jako ostrzeżenie – powiedział Max Warburton, analityk w AllianceBernstein. – Wszystko wskazuje na to, że mamy ogromny problem z popytem – powiedział w wywiadzie dla Automotive News . – Mamy do czynienia z podejściem, które mówi, że wszyscy chcą energii elektrycznej, ale gdzie w tym wszystkim są klienci?

Polestar 2

W Europie i Chinach producenci samochodów nie mają wyboru i muszą przechodzić na elektromobilność w odpowiedzi na ciągle zaostrzające się przepisy. To sprawia, że ​​Europa jest bardziej atrakcyjnym rynkiem zbytu niż USA dla ambitnych chińskich marek elektrycznych, takich jak BAIC, największy producent akumulatorów pojazdów elektrycznych w Chinach w zeszłym roku. – Jeśli chodzi o promowanie czystych pojazdów elektrycznych, nie uważamy USA za bardzo dojrzały rynek w porównaniu z Europą – powiedział przewodniczący BAIC, Xu Heyi w rozmowie z reporterami na targach, gdzie firma zaprezentowała swoją pełną elektryczną linię Arcfox. – Może to być plan w przyszłości, ale jeszcze nie w tej chwili – skwitował.

Źródło: autonews.com


3 comments
  1. Muszę sprostować.

    “Ciągłe trudności finansowe Tesli (…) powinny być potraktowane jako ostrzeżenie – powiedział Max Warburton, analityk w AllianceBernstein. – Wszystko wskazuje na to, że mamy ogromny problem z popytem”

    Tesla na pewno nie ma problemu z popytem. Ma problem z nadążeniem produkcji za wciąż niezaspokojonym popytem. Trudności finansowe wynikają tylko z agresywnych inwestycji we wzrost produkcji i w rozbudowę sieci Supercharger. Pan Warburton albo słabo się orientuje w sytuacji, albo ktoś mu płaci, by takie rzeczy wygadywał.

  2. Rafal: 100% correct.
    It is a sad though that Poland is so left behind, That the they don’t understand that even in Poland electric cars have benefits. But nothing is done with infrastructure, a car seller doesn’t understand what an electric car is, etc. Very sad. Look at Norway – it is actually possible to drive electric – even with a climate almost as cold as Poland.

Dodaj komentarz

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy maksymalnie jedną wiadomość w tygodniu, nie spamujemy!

Czytaj więcej:

Tesla model Y – konsensus pomiędzy jakością a ceną

Miłośnicy pojazdów elektrycznych w końcu doczekali się: po szumnych zapowiedziach i latach wyczekiwania w marcu 2019 roku zaprezentowano Tesla model Y. To luksusowe auto o dużym zasięgu w USA traktowane jako „kompaktowy” SUV. Do setki rozpędza się od 3,7 do 5,1 sekundy (w zależności od wariantu). Cena wyjściowa rozpoczyna się od 38,5 tys. dolarów.