Elektryki: Co ciekawego zaprezentowano w Genewie?

Samochody elektryczne dominowały podczas tegorocznej edycji salonu samochodowego w Genewie. Coraz więcej producentów zdradza plany swoich strategii EV.

– 2019 będzie decydującym rokiem dla elektromobilności – powiedział prezes Volkswagen Group Herbert Diess na prywatnej imprezie w przeddzień targów, powołując się na planowane odsłony marki VW, w tym pierwszego elektrycznego samochodu o masowej produkcji, ID compact.

Audi Q4 etron

Audi zaprezentowało koncepcję swojego elektrycznego samochodu Q4 e-tron na tej samej platformie MEB, która ma się ukazać w 2020 roku. Dwie europejskie marki VW, Seat i Skoda, również zaprezentowały pojazdy elektryczne oparte na MEB. W tym roku pokazano także mikrosamochód od Hondy – e Prototype, Peugeota e-208 i Polestar 2, średniej wielkości rywala Tesli Model 3 od nowej elektrycznej marki Volvo.

Honda ePrototype

– Ciągłe trudności finansowe Tesli i wieść, że jej najbardziej obiecujący chiński rywal, Nio, cierpi z powodu słabej sprzedaży na rodzimym rynku, powinny być potraktowane jako ostrzeżenie – powiedział Max Warburton, analityk w AllianceBernstein. – Wszystko wskazuje na to, że mamy ogromny problem z popytem – powiedział w wywiadzie dla Automotive News . – Mamy do czynienia z podejściem, które mówi, że wszyscy chcą energii elektrycznej, ale gdzie w tym wszystkim są klienci?

Polestar 2

W Europie i Chinach producenci samochodów nie mają wyboru i muszą przechodzić na elektromobilność w odpowiedzi na ciągle zaostrzające się przepisy. To sprawia, że ​​Europa jest bardziej atrakcyjnym rynkiem zbytu niż USA dla ambitnych chińskich marek elektrycznych, takich jak BAIC, największy producent akumulatorów pojazdów elektrycznych w Chinach w zeszłym roku. – Jeśli chodzi o promowanie czystych pojazdów elektrycznych, nie uważamy USA za bardzo dojrzały rynek w porównaniu z Europą – powiedział przewodniczący BAIC, Xu Heyi w rozmowie z reporterami na targach, gdzie firma zaprezentowała swoją pełną elektryczną linię Arcfox. – Może to być plan w przyszłości, ale jeszcze nie w tej chwili – skwitował.

Źródło: autonews.com

3 comments
  1. Muszę sprostować.

    “Ciągłe trudności finansowe Tesli (…) powinny być potraktowane jako ostrzeżenie – powiedział Max Warburton, analityk w AllianceBernstein. – Wszystko wskazuje na to, że mamy ogromny problem z popytem”

    Tesla na pewno nie ma problemu z popytem. Ma problem z nadążeniem produkcji za wciąż niezaspokojonym popytem. Trudności finansowe wynikają tylko z agresywnych inwestycji we wzrost produkcji i w rozbudowę sieci Supercharger. Pan Warburton albo słabo się orientuje w sytuacji, albo ktoś mu płaci, by takie rzeczy wygadywał.

  2. Rafal: 100% correct.
    It is a sad though that Poland is so left behind, That the they don’t understand that even in Poland electric cars have benefits. But nothing is done with infrastructure, a car seller doesn’t understand what an electric car is, etc. Very sad. Look at Norway – it is actually possible to drive electric – even with a climate almost as cold as Poland.

  3. Samochody elektryczne to nasza przyszłość. Mają wiele zalet, ale chyba najważniejszą jest brak spalin podczas jazdy.

Dodaj komentarz

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy maksymalnie jedną wiadomość w tygodniu, nie spamujemy!

Czytaj więcej: