Wiadomości OZE European Railway Award – nagroda dla pociągu napędzanego wodorem 28 stycznia 2021 Wiadomości OZE European Railway Award – nagroda dla pociągu napędzanego wodorem 28 stycznia 2021 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Coradia iLint jest pierwszym pociągiem na świecie, posiadającym ogniwa paliwowe, przetwarzające wodór w energię elektryczną. Projekt pociągu zwyciężył 25 stycznia w konkursie European Railway Award. Reklama Zerowa emisja z kolei Bezemisyjny pociąg przyszłości, który nie dość, że jest ekologiczny, to jeszcze porusza się wyjątkowo cicho, został doceniony na europejskim rynku kolejowym. Jego wyjątkowość tkwi również w fakcie, iż został dostosowany do kursowania po trasach niezelektryfikowanych. Producent podkreśla, że Coradia iLint emituje wyłącznie neutralną dla klimatu parę wodną oraz wodę. Dodatkowo pociąg posiada technologię, która umożliwia magazynowanie energii w akumulatorach oraz inteligentny system zarządzania mocą i energią. Coradia iLint jest pierwszym na świecie pociągiem z wodorowymi ogniwami paliwowymi, przeznaczonym do komercyjnego użytku. Międzynarodowy koncern Alstom aktualnie tworzy flotę 14 pociągów, z czego każdy o zasięgu 1000 km. Pojazdy wejdą do użytku w 2022 roku, zastępując tradycyjne pociągi. źródło: rynek-kolejowy.pl Wyróżnienie Coradia iLint została wypuszczona przez koncern Alstom, który zrealizował projekt na zlecenie Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen (LNVG). Carmen Schwabl, dyrektor zarządzająca w niemieckim LNVG odebrała nagrodę decyzją jury w składzie: dyrektorzy generalni branży kolejowej, osoby decyzyjne w UE, dziennikarze i laureaci poprzednich nagród European Railway Award. Nagrodę przyznano podczas wirtualnego wydarzenia, którego gospodarzem był Alberto Mazzola, dyrektor wykonawczy Wspólnoty Europejskich Przedsiębiorstw Kolejowych i Infrastrukturalnych (CER) oraz Philippe Citroën, dyrektor generalny Europejskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kolejowego (Unife). Podczas wydarzenia wręczono również dwa inne szczególne wyróżnienia. Jedno otrzymał przewodniczący Parlamentu Europejskiego David Sassola za kreowanie ścieżki nowoczesnej formy kolei, drugie trafiło do Martina Speera i Vincenta-Immanuela Herra za uruchomienie programu Interrail, który zaowocował stworzeniem DiscoverEU – biletu, dla 18-latków, umożliwiających im bezpłatne podróżowanie koleją przez cały miesiąc. – Nie jest typowym zjawiskiem to, że władze decydujące o transporcie publicznym inicjują taki nowoczesny rozwój technologiczny. Innowacja to zerwanie z tym, co typowe, aby stworzyć coś przełomowego. Z naszymi partnerami osiągnęliśmy w fazie testowej prawdziwy przełom w dziedzinie transportu pasażerów. Właśnie tutaj, w Dolnej Saksonii opracowaliśmy projekt, o którym dowiedział się cały świat. – skomentowała wyróżnienie Carmen Schwabl. Carmen Schwabl podała, że w fazie testów pociągi radziły sobie bardzo dobrze. Dzięki nowoczesnemu systemowi iLint będzie wymagał jedynie jednorazowego tankowania w ciągu dnia. Dodała, że pociąg jest równie cichy jak pociąg napędzany elektryczną energią. źródło: railjournal.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.