Wiadomości OZE Firmy chcą same zarządzać zakupami prądu za pomocą pierwszej w Polsce platformy self-service 26 kwietnia 2017 Wiadomości OZE Firmy chcą same zarządzać zakupami prądu za pomocą pierwszej w Polsce platformy self-service 26 kwietnia 2017 Przeczytaj także Polska Zielone miliardy przepadły – NIK ujawnia szokujące fakty Najwyższa Izba Kontroli przedstawiła raport, z którego wynika, że ponad 70 mld złotych ze sprzedaży ETS-ów… rozpłynęło się w ogólnym budżecie państwa. Kontrola wykazała nieprawidłowości w systemie raportowania do KE, procedowaniu wniosków w ramach programu “Mój Prąd” i brak kontroli wewnętrznych w Ministerstwie Klimatu i Środowiska. Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Już blisko 100 firm i instytucji kupuje samodzielnie energię elektryczną w najkorzystniejszym dla siebie terminie za pomocą Platformy Ofert Indeksowanych (POI). Ta innowacyjna na polskim rynku usługa Energi zyskuje coraz liczniejsze grono zwolenników, gdyż firmy same chcą decydować kiedy, w jakiej cenie i ile energii zakupić. Do końca 2018 roku spółka sprzeda obecnym użytkownikom POI łącznie 2,7 TWh energii. Reklama Uruchomiona niedawno przez Energę Platforma Ofert Indeksowanych, umożliwiająca samodzielne składanie zamówienia zakupu energii elektrycznej w ramach ofert indeksowanych cenami Towarowej Giełdy Energii, została stworzona z myślą o dużych odbiorcach – klientach biznesowych i instytucjonalnych. Jest to pierwsza oferta typu self-service w polskiej branży energetycznej. Użytkownicy POI mają bezpośredni udział w kontraktacji energii na własne potrzeby. Platforma jest też źródłem informacji na temat aktualnych cen notowanych na TGE. – Dzięki platformie klienci zyskują możliwość optymalizowania transakcji poprzez symulacje zakupu transzy energii i utworzenie własnych alertów cenowych. Niewątpliwą zaletą tego rozwiązania jest również zwiększenie efektywności całościowego zarządzania zakupami energii, co obniża koszty operacyjne funkcjonowania naszej firmy – mówi Błażej Krawczyszyn, wiceprezes Zarządu Energa Obrót. Wśród klientów korzystających z nowej usługi znalazły się zarówno firmy strategiczne, duże przedsiębiorstwa, grupy zakupowe, jak i małe rodzinne biznesy. Grupy zakupowe mogą dokonywać transakcji zarówno przez osobę dedykowaną do zakupów dla wszystkich podmiotów jednocześnie, jak i oddzielnie przez każdy podmiot. Największymi odbiorcami energii korzystającymi z POI są m. in. Grupa LOTOS oraz Farm Frites . Dostęp do platformy mogą uzyskać jedynie klienci Energa Obrót, którzy zawarli umowę w ramach oferty indeksowanej. – Platforma jest wyrazem naszych starań o stworzenie oferty jak najlepiej dopasowanej do wymagań klientów biznesowych. Jak pokazują wyniki sprzedaży, korzyści jakie daje platforma, zostały przez nich docenione. Nie muszą już każdorazowo kontaktować się z handlowcem, mogą samodzielnie dokonywać najkorzystniejszych dla siebie transakcji, co czyni z platformy rozwiązanie ułatwiające firmom zarządzanie zakupami energii – przekonuje prezes Krawczyszyn. Źródło: ENERGA Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.