Elektromobilność Fisker Ocean – elektryczny SUV dostępny przez aplikację 23 kwietnia 2020 Elektromobilność Fisker Ocean – elektryczny SUV dostępny przez aplikację 23 kwietnia 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Fisker Ocean, czyli nowy elektryczny SUV, ma być najbardziej ekologicznym samochodem w historii. Choć o samych parametrach technicznych ciągle wiadomo niewiele, to produkcja SUVa ma być neutralna klimatycznie, a jego dystrybucja prowadzona za pomocą aplikacji mobilnej. Reklama Henrik Fisker, zanim kilka lat temu zaczął zajmować się samochodami elektrycznymi, pracował dla znanych marek motoryzacyjnych, w których zajmował się m.in. projektowaniem. Do tej pory jego solowa działalność nie przynosiła imponujących efektów. Przełomowy ma być właśnie elektryczny SUV Ocean. Produkcja auta elektrycznego neutralna klimatycznie Według zapowiedzi jego produkcja ma być całkowicie neutralna pod względem emisji CO2, a część materiałów, które wykorzystane zostaną wewnątrz auta, ma pochodzić z recyklingu. Zastosowanie znajdą elementy wykonane m.in. z resztek gumy, z której produkuje się opony oraz ze zniszczonych sieci rybackich. By zwiększyć zasięg samochodu, Fisker planuje także montować panele fotowoltaiczne na jego dachu. O samych parametrach technicznych pojazdu jednak wiadomo niewiele. Samochód ma zostać wyposażony w akumulatory o pojemności 80 kWh, dzięki którym będzie mógł przejechać do 480 km na jednym ładowaniu. Wyjątkowy natomiast jest sposób, w jaki startup zamierza sprzedawać auto. Przy wykorzystaniu aplikacji mobilnej i całkowitym ominięciu dealerów, klient będzie mógł zdecydować się zarówno na długi wynajem, jak i na krótkie wypożyczenie samochodu. Dostępność Fisker Ocean Podstawową wersję Fisker Ocean startup wycenia na niespełna 38 tys. dolarów. Samo wypożyczenie – jeśli spełnią się przewidywania – będzie wynosiło 379 dolarów miesięcznie, czyli ok. 1600 zł. Zgodnie z zapowiedziami Henrika Fiskera, szczegóły dotyczące produkcji modelu Ocean podane zostaną w trzecim kwartale bieżącego roku. Według pierwotnego planu SUV miał doczekać się prezentacji w pierwszej połowie 2020 roku, ale zamiary te pokrzyżowała pandemia koronawirusa. Źródło: green-news.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.