Elektromobilność Fisker Ocean – elektryczny SUV dostępny przez aplikację 23 kwietnia 2020 Elektromobilność Fisker Ocean – elektryczny SUV dostępny przez aplikację 23 kwietnia 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Fisker Ocean, czyli nowy elektryczny SUV, ma być najbardziej ekologicznym samochodem w historii. Choć o samych parametrach technicznych ciągle wiadomo niewiele, to produkcja SUVa ma być neutralna klimatycznie, a jego dystrybucja prowadzona za pomocą aplikacji mobilnej. Reklama Henrik Fisker, zanim kilka lat temu zaczął zajmować się samochodami elektrycznymi, pracował dla znanych marek motoryzacyjnych, w których zajmował się m.in. projektowaniem. Do tej pory jego solowa działalność nie przynosiła imponujących efektów. Przełomowy ma być właśnie elektryczny SUV Ocean. Produkcja auta elektrycznego neutralna klimatycznie Według zapowiedzi jego produkcja ma być całkowicie neutralna pod względem emisji CO2, a część materiałów, które wykorzystane zostaną wewnątrz auta, ma pochodzić z recyklingu. Zastosowanie znajdą elementy wykonane m.in. z resztek gumy, z której produkuje się opony oraz ze zniszczonych sieci rybackich. By zwiększyć zasięg samochodu, Fisker planuje także montować panele fotowoltaiczne na jego dachu. O samych parametrach technicznych pojazdu jednak wiadomo niewiele. Samochód ma zostać wyposażony w akumulatory o pojemności 80 kWh, dzięki którym będzie mógł przejechać do 480 km na jednym ładowaniu. Wyjątkowy natomiast jest sposób, w jaki startup zamierza sprzedawać auto. Przy wykorzystaniu aplikacji mobilnej i całkowitym ominięciu dealerów, klient będzie mógł zdecydować się zarówno na długi wynajem, jak i na krótkie wypożyczenie samochodu. Dostępność Fisker Ocean Podstawową wersję Fisker Ocean startup wycenia na niespełna 38 tys. dolarów. Samo wypożyczenie – jeśli spełnią się przewidywania – będzie wynosiło 379 dolarów miesięcznie, czyli ok. 1600 zł. Zgodnie z zapowiedziami Henrika Fiskera, szczegóły dotyczące produkcji modelu Ocean podane zostaną w trzecim kwartale bieżącego roku. Według pierwotnego planu SUV miał doczekać się prezentacji w pierwszej połowie 2020 roku, ale zamiary te pokrzyżowała pandemia koronawirusa. Źródło: green-news.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.