Wiadomości OZE Fisker wraca do gry. Powalczy w segmencie sportowych elektryków 21 marca 2019 Wiadomości OZE Fisker wraca do gry. Powalczy w segmencie sportowych elektryków 21 marca 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Fisker, marka samochodów elektrycznych, która była wczesnym rywalem Tesli, ogłosiła na początku tego tygodnia, że wyprodukuje nowy samochód sportowy o wartości poniżej 40 tys. dolarów, który będzie dostępny w przyszłym roku. Reklama Ten ruch mógłby przywrócić do gry markę, która przyciągnęła znanych klientów przed upadłością w 2013 roku. Marka prowadzona przez byłego projektanta BMW, Henrika Fiskera, przeszła długotrwałą restrukturyzację, a jej najnowsze posunięcia sugerują, że zamierza odnowić wyzwanie rzucone Tesli na rynku pojazdów elektrycznych. Fisker, który wiadomość ogłosił w komunikacie prasowym wraz ze zdjęciami nowego pojazdu, powiedział, że prototyp z napędem będzie dostępny jeszcze w tym roku. Podobnie jak Tesla, Fisker będzie sprzedawać auta bezpośrednio konsumentom, bez pośrednictwa dealerów. Firma podała jednocześnie, że „finalizuje obecnie wybór zakładu zlokalizowanego w Stanach Zjednoczonych, aby wyprodukować całkowicie elektryczny SUV”. Przypomnijmy, Fisker Karma, auto wypuszczone na rynek w 2012 roku, przyciągnęło rzeszę znanych nabywców, w tym Justina Biebera, Leonardo DiCaprio i Ashtona Kutchera. Spółka ogłosiła jednak upadłość w 2013 r., a rok później jej aktywa zostały sprzedane chińskiemu producentowi części samochodowych Wanxiang. Nowy samochód, o spodziewanym zasięgu około 300 mil (500 kilometrów), pochodzi od nowego podmiotu korporacyjnego o nazwie Fisker Inc. Rok temu Henrik Fisker przedstawił plany luksusowego samochodu elektrycznego o wartości 129 tys. dolarów, ale grupa stwierdziła, że uruchomienie produkcji pojazdu zostanie odłożone na czas po wypuszczeniu taniego SUV-a. – Nasz zespół chce stworzyć niedrogie EV, które jest bardziej ekscytujące i wzbudzające emocje niż to, co oferuje rynek – napisał Henrik Fisker w oświadczeniu. – Jesteśmy teraz podekscytowani wprowadzeniem pojazdu, który naprawdę na nowo odkrywa pojęcie SUV-a – dodał. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.