Elektromobilność Floty w Polsce coraz częściej wybierają elektromobilne rozwiązania 05 listopada 2020 Elektromobilność Floty w Polsce coraz częściej wybierają elektromobilne rozwiązania 05 listopada 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Elektromobilność Weszły w życie unijne cła na chińskie samochody elektryczne Właśnie weszły w życie unijne cła na importowane z Chin samochody z napędem elektrycznym (BEV). Mają obowiązywać przez pięć lat i różnią się wysokością w zależności od producenta. Wyniki “Barometru Flotowego 2020” przygotowanego przez Arval Mobility Observatory zdecydowanie napawają optymizmem. Jak czytamy w raporcie, w ciągu najbliższych 3 lat niemal co piąta firma w Polsce będzie korzystać z samochodów w pełni elektrycznych. Czego jeszcze możemy dowiedzieć się z raportu? Reklama Spis treści ToggleFirmy dbają o środowiskoDlaczego firmy wybierają elektryki?Codzienne podróże do pracyBadanie objęło także inne kraje Firmy dbają o środowisko Arval Mobility Observatory zbadał o obecny stan floty przedsiębiorstw działających w Polsce. Okazuje się, że firmy mają na uwadze stan środowiska oraz cele redukcji emisji dwutlenku węgla. Już dziś co druga z nich wdrożyła lub planuje wdrożyć alternatywne rozwiązania mobilne dla pracowników. Takie zmiany poczyniły głównie duże przedsiębiorstwa, zatrudniające ponad 500 pracowników. – Popyt na nowe samochody w Polsce, również elektryczne, w przeważającej części kreują firmy. Przykładami największych inwestycji w EV jest m.in. niedawna umowa na dostawę 40 zeroemisyjnych pojazdów dostawczych do floty InPost, czy też 500 całkowicie elektrycznych samochodów, które udostępnił operator car-sharingu innogyGO! Aby polskie przedsiębiorstwa nabywały EV na większą skalę, konieczne jest jednak wdrożenie skutecznego systemu wsparcia, co jest szczególnie istotne w niekorzystnych warunkach ekonomicznych wywołanych pandemią COVID-19 – stwierdził Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA). Dodatkowo 18% krajowych firm w ciągu najbliższych 3 lat zamierza włączyć do swojej floty pojazdy w pełni elektryczne (BEV), natomiast 22% – hybrydy typu plug-in (PHEV). Dlaczego firmy wybierają elektryki? Autorzy raportu przedstawili powody, dla których managerowie firm decydują się na włączenie pojazdów elektrycznych (BEV) do swoich flot. Jako najważniejsze wymienili: obniżenie emisji zanieczyszczeń,redukcja kosztów paliwa,mniejsze koszty utrzymania pojazdów. – Firmy wdrażające pojazdy elektryczne są świadome ekologicznych, użytkowych oraz finansowych korzyści wynikających z tego faktu. Analizując ekonomiczną celowość inwestycji w samochód elektryczny, należy brać pod uwagę nie tylko cenę zakupu pojazdu, ale przede wszystkim jego całkowite koszty posiadania, czyli TCO – podkreślił Albert Kania z Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych. Jak wspomnieliśmy, popularnością cieszą się także hybrydy typu plug-in (PHEV). Autorów badania zastanawiało, co powstrzymuje przedsiębiorstwa przed wdrożeniem samochodów w pełni elektrycznych. Głównymi czynnikami zniechęcającymi okazały się: brak ładowarki w siedzibie firmy,wyższa cena pojazdów BEV niż PHEV,zbyt mała liczba publicznie dostępnych punktów ładowania. Codzienne podróże do pracy Raport wykazał także, że osoby pracujące w Polsce coraz chętniej wybierają metody dotarcia do pracy, które nie wpływają negatywnie na środowisko. Największym zainteresowaniem cieszy się komunikacja publiczna (24%). Również pracodawcy starają się im to umożliwić, proponując alternatywne rozwiązania w zakresie mobilności, takie jak: wspólne przejazdy pracowników,korporacyjny car-sharing,pracowniczy wynajem samochodu,wynajem średnioterminowy. Autorzy badań podkreślają, że w ciągu najbliższych 3 lat zaangażowanie firm będzie wzrastać. Ilość osób korzystających z korporacyjnego car-sharingu wzrośnie dwukrotnie (z 18 do 36%). Coraz częściej pracownicy będą wybierać także współdzielenie rowerów (21%). Badanie objęło także inne kraje Badanie Arval Mobility Observatory zostało przeprowadzone wśród menedżerów flot w 15 państwach Unii Europejskiej, a także Turcji, Rosji, Szwajcarii, Norwegii oraz Brazylii. Łącznie, próba objęła 5 600 firm z całego świata, w tym 323 polskie. – Ze szczególną uwagą warto obserwować zmiany napędzane pro-ekologicznym podejściem do biznesu. Auta hybrydowe czy elektryczne dawno pożegnały niszę – to najbardziej przyszłościowy segment rynku. Bardzo interesujący jest także zwrot w kierunku alternatywnych środków mobilności, takich jak rowery czy car-sharing. To potwierdzenie, że kierunek obrany przez Arval jest słuszny, a nasze rozwiązania w tych obszarach odpowiadają na zmieniające się potrzeby klientów – powiedział Robert Antczak, Dyrektor Generalny Arval Service Lease Polska. Źródło: orpa.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.