Wiadomości OZE Ford ogłasza plany budowy pojazdów elektrycznych w Michigan 27 marca 2019 Wiadomości OZE Ford ogłasza plany budowy pojazdów elektrycznych w Michigan 27 marca 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Ford planuje rozpocząć budowę samochodów elektrycznych i autonomicznych w zakładach w Michigan. Firma ogłosiła inwestycję w o wartości 900 milionów dolarów i planuje dodać 900 miejsc pracy w tym stanie. Reklama W ubiegłym roku Ford zobowiązał się do zainwestowania 11 miliardów dolarów na przekształcenie swojej działalności i wyprodukowanie większej liczby samochodów elektrycznych i autonomicznych. – Plany związane z Michigan są częścią tego założenia – powiedział Joe Hinrichs, prezes Forda ds. operacji globalnych. Ford zainwestuje około 850 milionów dolarów w swoim zakładzie we Flat Rock w stanie Michigan w celu produkcji samochodów elektrycznych. Kolejnych 50 milionów dolarów przeznaczono na technologię pojazdów samobieżnych. Zakład Flat Rock produkuje modele Mustanga i Lincolna Continental. W następnym miesiącu planowano wyłączyć pracę na drugiej zmianie i przenieść część pracowników do innych pobliskich zakładów. Ogłoszenie inwestycji oznacza jednak, że zakład odzyska drugą zmianę do 2023 r., aby zbudować nowy, czysty pojazd elektryczny. Będzie też kontynuować produkcję Mustanga i Continental. Ford nie ma obecnie żadnego pojazdu z napędem elektrycznym. Przerwał on produkcję elektrycznej wersji Focusa, w momencie gdy w zeszłym roku przestał produkować też benzynową wersję tego sedana. Tymczasem motoryzacyjny gigant pracuje już nad innym pojazdem z napędem elektrycznym. Nienazwany jeszcze SUV będzie montowany w fabryce w Cuautitlán w Meksyku, począwszy od przyszłego roku. Ford ogłosił również plany rozwoju fabryki w Hermosillo w Meksyku, aby zbudować następną generację furgonetki Transit Connect od 2021 roku. Oznacza to dodanie drugiej zmiany w zakładzie. Produkcja będzie zgodna z umową handlową USMCA z Meksykiem, opracowaną przez administrację Donalda Trumpa, Wymaga ona jeszcze zatwierdzenia przez Kongres. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.