Elektromobilność Ford wprowadza na rynek elektryczną wersję pickupa serii F 22 stycznia 2019 Elektromobilność Ford wprowadza na rynek elektryczną wersję pickupa serii F 22 stycznia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. 16 pojazdów elektrycznych w 2022 roku – to plan amerykańskiego producenta samochodów. Ford, który do tej pory skupiał się na hybrydach, zmienia swoją strategię i inwestuje w elektromobilność. Reklama Ford oświadczył, że planuje uruchomić całkowicie elektryczną wersję pickupów serii F. W zeszłym roku firma ogłosiła, że zamierza wypuścić na rynek 16 pojazdów z napędem elektrycznym w 2022 roku. Pierwszym samochodem byłby elektryczny CUV (Crossover Utility Vehicle) z zasięgiem do 300 mil (ok. 480 km). Amerykańska firma bardziej skupia się na hybrydach niż na samochodach elektrycznych. Przykładem może być pickup F150, w którym układ hybrydowy miał zostać wprowadzony do 2020 roku. Inna amerykańska firma – Rivian, prowadząca badania w branży motoryzacyjnej, przedstawiła konkurencyjny model elektrycznego pickupa, podobnie jak Tesla. Również Lincoln ogłosił produkcję pojazdów elektrycznych inspirowanych Fordem Mustangiem. Przyczyniło się to do zmiany strategii Forda. Firma teraz skupia się na produkcji modeli elektrycznych ciężarówek z serii F. Jednak w związku z dużą konkurencją na rynku projekt ten został wstrzymany, a Ford ogłosił produkcję hybrydowej wersji F150, a po niej elektrycznej wersji co najmniej jednego pickupa z serii F. Przy produkcji pojazdów elektrycznych firma zamierza współpracować z Volkswagenem. – Zamierzamy zelektryfikować serię F za pomocą akumulatora elektrycznego i hybrydowego i robimy to samo dla Transita. Wprowadziliśmy wersję Transita firmy PHEV, która będzie wykorzystywana na całym świecie – powiedział CEO Forda – Jim Hackett. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.