Elektromobilność Formuła E już w ten weekend 14 grudnia 2018 Elektromobilność Formuła E już w ten weekend 14 grudnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Formuła E, całkowicie elektryczna seria wyścigów otwartych FIA, rusza już w ten weekend. Start piątego sezonu wyścigów elektryków będzie miał miejsce w Ad Diriyah ePrix w Arabii Saudyjskiej. Nowa edycja to nowe tory, zespoły, sterowniki oraz zasady, a także auta, które zapewnią lepsze wrażenia niż rok temu. Reklama W 2014 r. Formuła E traktowana była jako „seria spec” – seria wyścigów, w której wszystkie samochody mają te same możliwości techniczne i różnią się tylko pod względem sterowników i drobnych zmian konfiguracji, takich jak tuning zawieszenia, ciśnienie w oponach itp. Z czasem auta zyskały więcej możliwości, a przepisy umożliwiły rozwój różnych opcji napędowych. Gen 2 w Formule E – większa moc i wyścig bez konieczności ładowania baterii W tym roku wszystko się zmieniło wraz z wprowadzeniem podwozia Gen 2 w Formule E, które przełoży się na znacznie więcej mocy i energii, a przede wszystkim umożliwi ukończenie pełnego wyścigu bez konieczności ładowania i wymiany. W poprzednich latach akumulatory w specyfikacji podwozia nie były wystarczająco duże, aby wytrzymać pełny dystans wyścigowy. Ponadto wyścigi odbywały się w środowisku miejskim i na tymczasowych torach, bez możliwości wymiany baterii. Dlatego też kierowcy przesiadali się w połowie wyścigu do innego auta. Było to mylące dla widzów i budziło śmiech wśród fanów sportów motoryzacyjnych. Od tej edycji powinno się to zmienić. Nowe samochody Formuły E mają około dwukrotnie większą pojemność energetyczną dzięki nowej baterii dostarczanej przez McLarena i Atieva (dział technologii Lucid Motors). Oznacza to, że mogą pracować przez całe 45-minutowych wyścigu bez konieczności wymiany. Ponadto auta mają znacznie więcej mocy – do 250 kW (335 KM) dla pojazdu o wadze około 900 kg. Umożliwia to osiągnięcie prędkości maksymalnej 280 km/h (174 mil/h) i i rozpędzenie się od 0 do 100 km/h (0-62 mil/h) w około 2,8 sekundy. Zespoły Formuły E Zmiany te spowodowały wzrost liczby producentów. W przyszłym roku seria obejmuje 11 zespołów z 9 różnymi układami napędowymi (układy Venturiego i Audi). Jest też 6 głównych producentów samochodów z zespołami w tej serii – Audi, Jaguar, Nissan, BMW, DS (Citroen) i Mahindra. Pozostałe zespoły to producenci startupów (NIO, Venturi) lub zespoły wyścigowe (HWA Racelab, Geox Dragon (Penske), Envision Virgin Racing). Porsche i Mercedes-Benz są na uboczu tym razem, choć obie firmy planują wprowadzić swoje auta w przyszłym sezonie. Wraz z najlepszymi producentami ścigają się również najlepsi kierowcy (również z Formuły 1). Zmieniły się również zasady – teraz wyścigi będą trwały 45 minut (plus jedno okrążenie po upłynięciu limitu czasu). Kierowcy mają także dodatkową możliwość aktywacji o 25 kW mocy, aby zachęcić ich do ataku i sprawić, by wyścigi były bardziej ekscytujące i nieobliczalne. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.