Wiadomości OZE Gdynia testuje autobusy wodorowe razem z Lotosem 05 kwietnia 2018 Wiadomości OZE Gdynia testuje autobusy wodorowe razem z Lotosem 05 kwietnia 2018 Przeczytaj także Polska Polska przyciąga gości z całego świata – kto i gdzie spędza wakacje? W 2025 roku Polska staje się miejscem spotkań kultur z całego świata. Od turystów z Bliskiego Wschodu, którzy latem wybierają Tatry zamiast pustynnych upałów, po Skandynawów i Niemców spędzających wakacje nad Bałtykiem – widać wyraźnie, że zmiany klimatu i globalne trendy turystyczne kierują wzrok w stronę naszego kraju. Co przyciąga gości i jak przekłada się to na lokalne gospodarki? Polska Od HoReCa po Czyste Powietrze – polityka krzywdzi uczciwych W Polsce utrwala się niebezpieczny schemat: kolejne programy wsparcia, które miały pomóc przedsiębiorcom i gospodarstwom domowym, stają się narzędziem politycznych przepychanek. Zamiast rzetelnej oceny efektów i naprawy rzeczywistych błędów, w debacie publicznej dominuje uproszczony przekaz sugerujący powszechne nadużycia. W efekcie uczciwi beneficjenci i wykonawcy są wrzucani do jednego worka z nielicznymi, którzy rzeczywiście nadużyli środków. Straty są nie tylko wizerunkowe, ale i gospodarcze. Gdynia zamierza testować bezemisyjne autobusy z napędem elektrycznym na wymienne ogniwa wodorowe. Ekologiczne paliwo do testów dostarczy Grupa Lotos. List intencyjny w tej kwestii podpisał prezydent miasta, Wojciech Szczurek i prezes zarządu koncernu Mateusz. A. Bonca. Jak podkreśla prezydent Gdyni, nowoczesna technologia to przyszłość dla mieszkańców, którym zależy na środowisku naturalnym oraz sprawnej i bezpiecznej komunikacji miejskiej. Dlatego Gdynia zamierza przetestować bezemisyjne autobusy zasilane wodorem i w przyszłości stworzyć park takich pojazdów. Reklama Wodór jest wykorzystywany w nowoczesnym przemyśle rafineryjnym i petrochemicznym. Autobusy nim zasilane nie emitują zanieczyszczeń oraz charakteryzują się cichą pracą silnika. Jeden takich pojazd w ciągu roku w Gdyni zużywałby taką ilość wodoru, jaką Grupa Lotos produkuje w swoich instalacjach w czasie jednej godziny. „Grupa LOTOS prowadzi kilka projektów badawczo-rozwojowych związanych z rozwojem technologii oraz zastosowaniem wodoru”, podkreśla Jarosław Kawula, wiceprezes zarządu koncernu ds. produkcji i handlu. „W ubiegłym roku z inicjatywy Grupy Lotos powstał Klaster Technologii Wodorowych i Czystych Technologii Energetycznych, którego misją jest inicjowanie działań na rzecz zwiększenia znaczenia technologii wodorowych”. Przy okazji testów autobusów z napędem wodorowym w Gdyni powstanie instalacja oczyszczania oraz stacja dystrybucji i tankowania tego typu pojazdów. W ich budowę zainwestuje Lotos, ponieważ, jak przekonuje M. Bonca, innowacyjne i unikatowe projekty nowoczesnych technologii to istotny element strategii koncernu. Na zdjęciu autobus wodorowy od firmy Ursus. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.