Elektromobilność Giełda reaguje na otwarcie Gigafabryki Tesli z dozą ostrożności 16 stycznia 2017 Elektromobilność Giełda reaguje na otwarcie Gigafabryki Tesli z dozą ostrożności 16 stycznia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Gigafabryka Tesli, o której otwarciu niedawno pisaliśmy, miała zrewolucjonizować wytwarzanie komponentów dla samochodów i systemów przechowywania energii produkowanych przez Teslę. Wykorzystanie tak ogromnej fabryki miało przynieść wiele zysków firmie Elona Muska i pozwolić na zmniejszenie kosztów produkcji ogniw i akumulatorów. Reklama Inwestorzy i analitycy z Wall Street nie podzielają entuzjazmu firmy i mediów. Jako pierwsi swoje zastrzeżenia zgłosiła grupa Goldman Sachs oraz fundusz Morgan Stanley. Budowa ogromnej fabryki nie zmienia perspektyw finansowych producenta elektrycznych samochodów, szczególnie że niedawno okazało się, że firma nie była w stanie osiągnąć prognozowanych zysków na czwarty kwartał zeszłego roku. O ile budowa Gigafabryki miała pozytywne przełożenie na cenę aukcji – wzrosły one o około 20% w ciągu ostatnich miesięcy, to analitycy z funduszy inwestycyjnych skupiają się na zyskach firmy, a te nie przedstawiają się tak optymistycznie. Powodem tego jest między innymi ogromny koszt finalizowanej właśnie inwestycji w Newadzie w USA. Na słabe oceny i kiepskie perspektywy finansowe Tesli wpływ też ma brak informacji o dacie ukazania się Modelu 3 i tego jak skorzystać ma jego produkcja na nowej fabryce akumulatorów. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.