Wiadomości OZE Gogoro startuje z siecią sharingu elektrycznych skuterów. Program testowy rusza w Tajwanie 09 lipca 2019 Wiadomości OZE Gogoro startuje z siecią sharingu elektrycznych skuterów. Program testowy rusza w Tajwanie 09 lipca 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Gogoro wchodzi na rynek skuterów elektrycznych z własną siecią sharingu – GoShare. Program testowy rozpoczyna się w Tauyuan na Tajwanie. Proponowane w usłudze skutery mają zasięg około 80 km na jednym ładowaniu, ale opcja szybkiej wymiany baterii znacząco podnosi komfort i efektywność ich użytkowania. Reklama Gogoro osiągnęło spory sukces na tajwańskim rynku, gdzie firma posiada nawet 17% udziału wśród producentów i dostawców pojazdów elektrycznych. Ponadto w Tajwanie oferuje około 1200 stacji wymiany i ładowania baterii. Teraz firma poszerza swój zakres usług o sharing skuterów elektrycznych – GoShare, działający na takiej samej zasadzie, jak te proponowane przez Bird i Lime do wypożyczania hulajnóg elektrycznych. Program pilotażowy sharingu startuje w Tauyuan na Tajwanie. W ramach usługi dostępne będzie 100 skuterów Gogoro o zasięgu około 80 km i z opcją wymiany baterii oraz dostępem do szybkich stacji ładowania. Według założyciela i dyrektora generalnego Gogoro Horace’a Luke’a: – GoShare to pierwsza kompleksowa platforma udostępniania mobilności i ściśle integrująca Gogoro Network, Gogoro Smartscooter i GoShare App w rozwiązanie, które eliminuje wiele wyzwań operacyjnych, zapewniając zoptymalizowaną platformę, która jest łatwa do wykorzystania przez użytkowników. To nie jest pierwszy eksperyment Gogoro ze skuterami elektrycznymi. Skutery tej firmy są używane w sharingu Coup w Berlinie i Paryżu, ale system ten jest obsługiwany przez inny podmiot. Gogoro zamierza znacząco poszerzyć swoją działalność, wchodząc na rynek międzynarodowy do końca przyszłego roku. Jak zapowiadają przedstawiciele firmy, sieci GoShare będzie można się spodziewać w wielu miastach na całym świecie. Podobne rozwiązanie zaprezentowała również firma KYMCO podczas targów samochodowych w Paryżu w ubiegłym roku. Niestety projekt nie został jeszcze wdrożony w żadnym z miast. Na polskim rynku wynajmu skuterów elektrycznym najpopularniejsze pozostają skutery od Blinkee. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.