Elektromobilność Hulajnogi elektryczne: nowe prawo wiosną 21 października 2019 Elektromobilność Hulajnogi elektryczne: nowe prawo wiosną 21 października 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Urzędujący jeszcze minister infrastruktury, Andrzej Adamczyk zapowiedział regulację prawną zasad ruchu urządzeń transportu osobistego (UTO). Chodzi tutaj przede wszystkim o hulajnogi elektryczne. Minister Andrzej Adamczyk zapowiada – wiosną. Reklama Nie spodziewaliśmy się, że efektem konsultacji społecznych będzie tak dużo uwag i tak dużo różnorakich propozycji. One są dzisiaj szczegółowo analizowane. Chcielibyśmy, aby przepisy (dotyczące UTO) weszły w życie wiosną przyszłego roku. Mamy nadzieję, że projekt tej ustawy będzie jednym z pierwszych, którym będzie zajmował się rząd i Sejm – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Propozycje w postaci pakietu rozwiązań przedstawiono ministerstwu już w czerwcu. Proponowano w nich, aby hulajnogi poruszały się po chodnikach tylko wtedy, gdy nie będzie wyznaczonej drogi rowerowej, a dopuszczalna prędkość na jezdni obok chodnika będzie wyższa niż 30 km/h. Co więcej, hulajnoga ma być traktowana tak jak rower. Oznacza to, że obowiązkiem kierującego będzie w ogóle poruszanie się po drogach rowerowych. Z kolei podczas jazdy po chodnikach będzie i musiał zachować szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym. Ponadto, elektryczną hulajnogą będzie mogła poruszać się tylko jedna osoba. Osoby małoletnie (10 – 18 lat) chcąc korzystać z tych pojazdów, mają posiadać kartę rowerową. Pakiet jednak rozgranicza hulajnogi elektryczne od tych klasycznych, napędzanych siłą mięśni. Użytkownicy tych ostatnich nadal będą traktowani jako piesi. Jeśli te propozycje zostaną zaakceptowane, konieczne będzie wprowadzenie nowelizacji ustawy Prawa o ruchu drogowym oraz ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.