Elektromobilność Hulajnogi elektryczne: nowe prawo wiosną 21 października 2019 Elektromobilność Hulajnogi elektryczne: nowe prawo wiosną 21 października 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Urzędujący jeszcze minister infrastruktury, Andrzej Adamczyk zapowiedział regulację prawną zasad ruchu urządzeń transportu osobistego (UTO). Chodzi tutaj przede wszystkim o hulajnogi elektryczne. Minister Andrzej Adamczyk zapowiada – wiosną. Reklama Nie spodziewaliśmy się, że efektem konsultacji społecznych będzie tak dużo uwag i tak dużo różnorakich propozycji. One są dzisiaj szczegółowo analizowane. Chcielibyśmy, aby przepisy (dotyczące UTO) weszły w życie wiosną przyszłego roku. Mamy nadzieję, że projekt tej ustawy będzie jednym z pierwszych, którym będzie zajmował się rząd i Sejm – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Propozycje w postaci pakietu rozwiązań przedstawiono ministerstwu już w czerwcu. Proponowano w nich, aby hulajnogi poruszały się po chodnikach tylko wtedy, gdy nie będzie wyznaczonej drogi rowerowej, a dopuszczalna prędkość na jezdni obok chodnika będzie wyższa niż 30 km/h. Co więcej, hulajnoga ma być traktowana tak jak rower. Oznacza to, że obowiązkiem kierującego będzie w ogóle poruszanie się po drogach rowerowych. Z kolei podczas jazdy po chodnikach będzie i musiał zachować szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym. Ponadto, elektryczną hulajnogą będzie mogła poruszać się tylko jedna osoba. Osoby małoletnie (10 – 18 lat) chcąc korzystać z tych pojazdów, mają posiadać kartę rowerową. Pakiet jednak rozgranicza hulajnogi elektryczne od tych klasycznych, napędzanych siłą mięśni. Użytkownicy tych ostatnich nadal będą traktowani jako piesi. Jeśli te propozycje zostaną zaakceptowane, konieczne będzie wprowadzenie nowelizacji ustawy Prawa o ruchu drogowym oraz ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.