Elektromobilność Hyundai będzie budować pojazdy elektryczne wspólnie ze start-upem EV Canoo 17 lutego 2020 Elektromobilność Hyundai będzie budować pojazdy elektryczne wspólnie ze start-upem EV Canoo 17 lutego 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Hyundai i Kia będą budować nowe pojazdy elektryczne w oparciu o platformę technologiczną opracowaną przez start-up Canoo z Kalifornii. Warunki umowy nie zostały ujawnione. Reklama Canoo i Hyundai Motor Group, spółka macierzysta Hyundai i Kia, opracują nową platformę pojazdów elektrycznych. Opiera się ona na platformie przygotowanej przez start-up Canoo, która została zaprezentowana w ubiegłym roku. Platforma EV będzie wykorzystywana w małych, tanich pojazdach elektrycznych, a także tych, które będą budowane w związku ze specjalnymi specyfikacjami, takimi jak m.in. promy czy pojazdy autonomiczne. Umowa jest kamieniem milowym w rozwoju Canoo, firmy, która działa zaledwie od dwóch lat i zatrudnia około 300 osób. Prawie każdy start-up działający w dziedzinie elektromobilności deklaruje, że chce licencjonować swoją technologię z producentami samochodów już działającymi na rynku. Jak dotąd niemal żaden nie zawarł jednak takiej umowy. Do tej pory jedynymi wyjątkami były firma Rivian z Michigan, która współpracuje z Amazonem i Fordem oraz chińska firma Byton, która ma umowę z chińskim państwowym producentem samochodów First Auto Works . – To dla nas bardzo ważne. Mając takiego partnera dowodzimy, że dysponujemy bardzo dobrą koncepcją i zespołem – powiedział Ulrich Kranz, obecny dyrektor generalny Canoo, w rozmowie telefonicznej udzielonej The Verge. Jak zaznaczył, rozmowy z Hyundaiem trwały około roku. – Jesteśmy pod dużym wrażeniem szybkości i wydajności Canoo w opracowywaniu ich innowacyjnej architektury EV. Będziemy współpracować z inżynierami Canoo, aby opracować opłacalną koncepcję platformy Hyundai, która zostanie skierowana do masowego wykorzystania – deklaruje w swoim oświadczeniu Albert Biermann, szef badań i rozwoju Hyundai Motor Group. Fot. główna: mat. prasowy. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.