Elektromobilność Hyundai będzie budować pojazdy elektryczne wspólnie ze start-upem EV Canoo 17 lutego 2020 Elektromobilność Hyundai będzie budować pojazdy elektryczne wspólnie ze start-upem EV Canoo 17 lutego 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Tych pojazdów SCT w Warszawie nie dotyczy. Sprawdź, czy możesz wjechać Minął niecały miesiąc od wejścia w życie pierwszej w Polsce Strefy Czystego Transportu. Do obszaru w centrum Warszawy nie mogą wjechać niektóre auta spalinowe, w zależności od tego kiedy zostały wyprodukowane lub jakie normy emisji spełniają. Niektóre pojazdy mogą być jednak wyłączone spod tych zasad na pewnych warunkach. Kogo dotyczą te uprawnienia i jak je zdobyć? Elektromobilność Polski rynek e-mobility na plusie w I połowie roku Według danych z końca czerwca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 69 020 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez pierwsze sześć miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 12 307 szt. (tj. o 7% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Hyundai i Kia będą budować nowe pojazdy elektryczne w oparciu o platformę technologiczną opracowaną przez start-up Canoo z Kalifornii. Warunki umowy nie zostały ujawnione. Reklama Canoo i Hyundai Motor Group, spółka macierzysta Hyundai i Kia, opracują nową platformę pojazdów elektrycznych. Opiera się ona na platformie przygotowanej przez start-up Canoo, która została zaprezentowana w ubiegłym roku. Platforma EV będzie wykorzystywana w małych, tanich pojazdach elektrycznych, a także tych, które będą budowane w związku ze specjalnymi specyfikacjami, takimi jak m.in. promy czy pojazdy autonomiczne. Umowa jest kamieniem milowym w rozwoju Canoo, firmy, która działa zaledwie od dwóch lat i zatrudnia około 300 osób. Prawie każdy start-up działający w dziedzinie elektromobilności deklaruje, że chce licencjonować swoją technologię z producentami samochodów już działającymi na rynku. Jak dotąd niemal żaden nie zawarł jednak takiej umowy. Do tej pory jedynymi wyjątkami były firma Rivian z Michigan, która współpracuje z Amazonem i Fordem oraz chińska firma Byton, która ma umowę z chińskim państwowym producentem samochodów First Auto Works . – To dla nas bardzo ważne. Mając takiego partnera dowodzimy, że dysponujemy bardzo dobrą koncepcją i zespołem – powiedział Ulrich Kranz, obecny dyrektor generalny Canoo, w rozmowie telefonicznej udzielonej The Verge. Jak zaznaczył, rozmowy z Hyundaiem trwały około roku. – Jesteśmy pod dużym wrażeniem szybkości i wydajności Canoo w opracowywaniu ich innowacyjnej architektury EV. Będziemy współpracować z inżynierami Canoo, aby opracować opłacalną koncepcję platformy Hyundai, która zostanie skierowana do masowego wykorzystania – deklaruje w swoim oświadczeniu Albert Biermann, szef badań i rozwoju Hyundai Motor Group. Fot. główna: mat. prasowy. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.