Elektromobilność Hyundai będzie budować pojazdy elektryczne wspólnie ze start-upem EV Canoo 17 lutego 2020 Elektromobilność Hyundai będzie budować pojazdy elektryczne wspólnie ze start-upem EV Canoo 17 lutego 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Otwarto największe centrum testów dla hyperloopa w Europie. Jaka jest przyszłość kontrowersyjnego pomysłu Elona Muska? Choć wokół projektu firmy Hyperloop gromadzi się coraz więcej ciemnych chmur, a widmo likwidacji zagląda w oczy inwestorom, to w ostatnim czasie pojawiły pozytywne wieści. Właśnie otwarto najdłuższy w Europie tunel do badań nad technologią hyperloop. Obiekt liczy 420 metrów i znajduje się niedaleko holenderskiego miasta Veendam. Informacja na nowo rozpala wyobraźnie badaczy i pracowników europejskiego oddziału firmy, którzy obiecują podróż z Amsterdamu do Barcelony w ciągu zaledwie 8 kwadransów. Elektromobilność Ładowarki do elektrycznych hulajnóg i rowerów zasilane… słońcem Stale rozwijający się sektor elektromobilności rodzi różne potrzeby, a także odpowiadające im innowacje. Jedną z nich jest wynalazek niemieckiej firmy Domum, która stworzyła system do parkowania elektrycznych hulajnóg i rowerów będący jednocześnie ładowarką. Urządzenie zasilane jest panelami słonecznymi. Hyundai i Kia będą budować nowe pojazdy elektryczne w oparciu o platformę technologiczną opracowaną przez start-up Canoo z Kalifornii. Warunki umowy nie zostały ujawnione. Reklama Canoo i Hyundai Motor Group, spółka macierzysta Hyundai i Kia, opracują nową platformę pojazdów elektrycznych. Opiera się ona na platformie przygotowanej przez start-up Canoo, która została zaprezentowana w ubiegłym roku. Platforma EV będzie wykorzystywana w małych, tanich pojazdach elektrycznych, a także tych, które będą budowane w związku ze specjalnymi specyfikacjami, takimi jak m.in. promy czy pojazdy autonomiczne. Umowa jest kamieniem milowym w rozwoju Canoo, firmy, która działa zaledwie od dwóch lat i zatrudnia około 300 osób. Prawie każdy start-up działający w dziedzinie elektromobilności deklaruje, że chce licencjonować swoją technologię z producentami samochodów już działającymi na rynku. Jak dotąd niemal żaden nie zawarł jednak takiej umowy. Do tej pory jedynymi wyjątkami były firma Rivian z Michigan, która współpracuje z Amazonem i Fordem oraz chińska firma Byton, która ma umowę z chińskim państwowym producentem samochodów First Auto Works . – To dla nas bardzo ważne. Mając takiego partnera dowodzimy, że dysponujemy bardzo dobrą koncepcją i zespołem – powiedział Ulrich Kranz, obecny dyrektor generalny Canoo, w rozmowie telefonicznej udzielonej The Verge. Jak zaznaczył, rozmowy z Hyundaiem trwały około roku. – Jesteśmy pod dużym wrażeniem szybkości i wydajności Canoo w opracowywaniu ich innowacyjnej architektury EV. Będziemy współpracować z inżynierami Canoo, aby opracować opłacalną koncepcję platformy Hyundai, która zostanie skierowana do masowego wykorzystania – deklaruje w swoim oświadczeniu Albert Biermann, szef badań i rozwoju Hyundai Motor Group. Fot. główna: mat. prasowy. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.