Wiadomości OZE Hyundai i Kia opracowują fotowoltaiczny dach dla pojazdów elektrycznych 02 listopada 2018 Wiadomości OZE Hyundai i Kia opracowują fotowoltaiczny dach dla pojazdów elektrycznych 02 listopada 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Na rynku pojawiają się nowe, solarne rozwiązania do zasilania pojazdów elektrycznych. Hyundai i Kia zaprezentowali nowy dach auta z panelami słonecznymi, który do produkcji ma trafić już w najbliższym roku. Reklama Problem z panelami słonecznymi w pojazdach polega na tym, że nie generują one wystarczającej ilości energii elektrycznej. Toyota miała już opcję dachu słonecznego na poprzednim modelu PHEV Prius, ale generowała tylko 50 W i zasilała w ten sposób jedynie wentylatory dla prądu przemiennego. Fisker miał podobną opcję dla Karmy, ale nadal instalacja solarna nie była sensownym źródłem zasilania auta. Teraz jednak Hyundai i Kia zapowiadają się z nowymi systemami, które pozwolą na realną produkcję energii elektrycznej do akumulatorów i powiększenie ich zakresu. Hyundai i Kia opracowują trzy różne ogniwa słoneczne: „System pierwszej generacji przeznaczony jest dla pojazdów hybrydowych, podczas gdy technologia drugiej generacji zapewnia półprzezroczyste systemy dachów słonecznych pojazdom ICE. Trzecia generacja technologii obejmie wprowadzenie lekkiego dachu słonecznego do pojazdów elektrycznych z akumulatorami”, wyjaśniają przedstawiciele producentów. Ogniwa słoneczne są półprzezroczyste i stanowią jednocześnie szklany dach samochodu. Twórca technologii, Jeong-Gil Park, wiceprezes działu inżynieryjno-projektowego Hyundai Motor Group, skomentował: „W przyszłości spodziewamy się, że wiele różnych rodzajów technologii generujących energię elektryczną zostanie zintegrowanych z naszymi pojazdami. Dach słoneczny jest pierwszą z tych technologii i będzie oznaczał, że samochody nie będą już biernie konsumować energii, ale zaczną ją produkować aktywnie. To dla nas ekscytujący projekt, zaprojektowanie technologii dla właścicieli pojazdów, aby pomóc im przejść od bycia konsumentami energii do bycia producentami energii”. Hyundai i Kia planują wprowadzić technologię w pojazdach już w przyszłym roku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.