Elektromobilność Hyundai IONIQ 5 – nowa era elektromobilności 11 grudnia 2020 Elektromobilność Hyundai IONIQ 5 – nowa era elektromobilności 11 grudnia 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. 10 grudnia Hyundai ujawnił zwiastun nowego modelu IONIQ 5. Całkowicie elektryczny samochód submarki IONIQ będzie miał premierę na początku 2021 roku. Będzie to również pierwszy elektryk, oparty na zaprezentowanej niedawno platformie E-GMP. Reklama Nowa submarka IONIQ 5 Hyundai przedstawił 30-sekundowy teaser, zainspirowany szczegółami wyglądu nowego modelu IONIQ 5. Jak czytamy na stronie producenta, zbiegające się piksele i kropki tworzą przestrzeń, która reprezentuje nową erę elektromobilności. Dodatkowo film akcentuje 3 wyjątkowe elementy nowego modelu, używając haseł: Extra Power for Life, które podkreśla możliwość dwukierunkowego przesyłania energii;Extra Time for You, świadczący o szybkim ładowaniu pojazdu;Extraordinary Experience, które zapowiada nadejście nowych, wyjątkowych funkcji. Dzięki submarce Hyundai wzmocni swoją pozycję na rynku pojazdów elektrycznych W sierpniu 2020 roku Hyundai poinformował, że zamierza wprowadzić na rynek submarkę IONIQ, produkującą tylko modele elektryczne. Jak czytamy na stronie firmy, projekt przybliży Hyundaia do osiągnięcia czołowej pozycji na rynku samochodów elektrycznych. Jako pierwszy, na początku 2021 roku zadebiutuje średniej wielkości CUV IONIQ 5. Planowane są również premiery sedana IONIQ 6 oraz dużego SUV-a IONIQ 7. IONIQ 5 będzie pierwszym samochodem z globalną platformą modułową E-GMP Aby efektywnie realizować plany dotyczące elektromobilności, Hyundai zaprezentował platformę E-GMP, która będzie stanowić podstawę dla wszystkich nowych całkowicie elektrycznych samochodów Hyundai Motor Group. Platforma oferuje większą elastyczność w projektowaniu, świetne osiągi, większy zasięg, poprawione funkcje bezpieczeństwa i więcej przestrzeni dla pasażerów i bagaży. Źródło: hyundai.news Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.