Wiadomości OZE Pierwszy elektryczny samochód od Hyundaia – Hyundai Kona 07 marca 2018 Wiadomości OZE Pierwszy elektryczny samochód od Hyundaia – Hyundai Kona 07 marca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Hyundai zamierza wprowadzić na rynek swój pierwszy elektryczny pojazd – Kona Electric. Ma on być dostępny w dwóch opcjach różniących się zasięgiem – 300 km i 470 km. W tym pierwszym zainstalowano silnik o mocy 99 kW i akumulator o pojemności 39,2 kWh, a w drugim znajdziemy 150 kW jednostkę napędową i 64 kWh akumulatorów. https://youtu.be/ST56H1bYrAk Reklama Oba samochody wyposażone są w szybkie ładowarki, które pobierać mogą do 100 kW DC. Pozwala to naładować auto do 80% pojemności w 54 minuty. Z standardowego gniazdka w domu pojazd ładować będzie się około sześć godzin i dziesięć minut w przypadku mniejszych akumulatorów, a prawie dziesięć godzin w wersji z większą baterią. W aucie zintegrowano wiele zaawansowanych technologii, takich jak kontrola toru jazdy, ostrzeganie przez martwym polem czy utrzymywanie samochodu na pasie drogi. Zaawansowany wyświetlacz na kolumnie centralnej prezentuje wszystkie potrzebne dane, a poniżej znajdziemy bezprzewodową stację ładowania telefonów komórkowych z systemem Qi. Samochód dostępny ma być w 21 kolorach wykończenia wnętrza, z dwukolorowym dachem i siedmioma kolorami karoserii. W Europie i Korei Południowej pojawi się już w tym roku. Producent nie podał, ile kosztować będzie auto. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.