Wiadomości OZE Pierwszy elektryczny samochód od Hyundaia – Hyundai Kona 07 marca 2018 Wiadomości OZE Pierwszy elektryczny samochód od Hyundaia – Hyundai Kona 07 marca 2018 Przeczytaj także Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Elektromobilność Orlen zbuduje w Polsce 16 stacji ładowania wodorem. Dostał na to pieniądze z UE Realizowany przez ORLEN projekt Clean Cities – Hydrogen mobility in Poland otrzymał bezzwrotne dofinansowanie z UE w wysokości 62 mln euro. Unijne wsparcie dotyczy budowy 16 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru, rozmieszczonych w różnych regionach Polski. Pieniądze zostaną też wydane na budowę instalacji produkcji zielonego odnawialnego wodoru, w oparciu o elektrolizę wody zasilanej odnawialnymi źródłami energii. Hyundai zamierza wprowadzić na rynek swój pierwszy elektryczny pojazd – Kona Electric. Ma on być dostępny w dwóch opcjach różniących się zasięgiem – 300 km i 470 km. W tym pierwszym zainstalowano silnik o mocy 99 kW i akumulator o pojemności 39,2 kWh, a w drugim znajdziemy 150 kW jednostkę napędową i 64 kWh akumulatorów. Reklama Oba samochody wyposażone są w szybkie ładowarki, które pobierać mogą do 100 kW DC. Pozwala to naładować auto do 80% pojemności w 54 minuty. Z standardowego gniazdka w domu pojazd ładować będzie się około sześć godzin i dziesięć minut w przypadku mniejszych akumulatorów, a prawie dziesięć godzin w wersji z większą baterią. W aucie zintegrowano wiele zaawansowanych technologii, takich jak kontrola toru jazdy, ostrzeganie przez martwym polem czy utrzymywanie samochodu na pasie drogi. Zaawansowany wyświetlacz na kolumnie centralnej prezentuje wszystkie potrzebne dane, a poniżej znajdziemy bezprzewodową stację ładowania telefonów komórkowych z systemem Qi. Samochód dostępny ma być w 21 kolorach wykończenia wnętrza, z dwukolorowym dachem i siedmioma kolorami karoserii. W Europie i Korei Południowej pojawi się już w tym roku. Producent nie podał, ile kosztować będzie auto. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.