Pierwszy elektryczny samochód od Hyundaia – Hyundai Kona

Hyundai zamierza wprowadzić na rynek swój pierwszy elektryczny pojazd – Kona Electric. Ma on być dostępny w dwóch opcjach różniących się zasięgiem – 300 km i 470 km. W tym pierwszym zainstalowano silnik o mocy 99 kW i akumulator o pojemności 39,2 kWh, a w drugim znajdziemy 150 kW jednostkę napędową i 64 kWh akumulatorów.

Oba samochody wyposażone są w szybkie ładowarki, które pobierać mogą do 100 kW DC. Pozwala to naładować auto do 80% pojemności w 54 minuty. Z standardowego gniazdka w domu pojazd ładować będzie się około sześć godzin i dziesięć minut w przypadku mniejszych akumulatorów, a prawie dziesięć godzin w wersji z większą baterią.

 

W aucie zintegrowano wiele zaawansowanych technologii, takich jak kontrola toru jazdy, ostrzeganie przez martwym polem czy utrzymywanie samochodu na pasie drogi. Zaawansowany wyświetlacz na kolumnie centralnej prezentuje wszystkie potrzebne dane, a poniżej znajdziemy bezprzewodową stację ładowania telefonów komórkowych z systemem Qi.

Samochód dostępny ma być w 21 kolorach wykończenia wnętrza, z dwukolorowym dachem i siedmioma kolorami karoserii. W Europie i Korei Południowej pojawi się już w tym roku. Producent nie podał, ile kosztować będzie auto.

Dodaj komentarz


You May Also Like

Rząd wystraszył się Unii i zmienił zdanie. Będą wiatraki i dekarbonizacja

Starsi Czytelnicy pamiętają pewnie zabawę z dawnego „Przekroju” pod tytułem „Wytęż wzrok i znajdź x szczegółów, którymi różnią się oba rysunki”. Wytężyliśmy się maksymalnie i poszukaliśmy różnic pomiędzy Krajowym Planem na Rzecz Energii i Klimatu przesłanym Brukseli oraz Polityką Energetyczną Państwa 2040 przeznaczoną na użytek krajowy. Okazało się, że w kilku punktach istotnie się różnią.

Chiny rosną w siłę, eksporterzy ropy tracą na znaczeniu

Chiny pełnią wiodącą rolę w dziedzinie energii odnawialnej i są obecnie największym na świecie producentem, eksporterem i instalatorem paneli słonecznych, turbin wiatrowych, baterii i pojazdów elektrycznych – tak wynika z najnowszego raportu Globalnej Komisji Geopolitycznej Przemian Energii, zaprezentowanego 11 stycznia w Abu Zabi. Na znaczeniu tracą liderzy rynku energetycznego opartego na paliwach kopalnych.