Wiadomości OZE Hyundai Nexo zaprezentowany na targach CES 16 stycznia 2018 Wiadomości OZE Hyundai Nexo zaprezentowany na targach CES 16 stycznia 2018 Przeczytaj także Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Świat Rosja nałożyła na Google karę 2,5 decyliona dolarów za bany na YouTube Rosyjskie państwowe kanały telewizyjne zażądały od Google wypłacenia 2 undecylionów rubli, co odpowiada kwocie 2,5 decyliona dol. w ramach rekompensaty za zablokowanie ich kont na YouTube. Profile te popierały inwazję na Ukrainę. Targi CES w Las Vegas to coroczne wydarzenie, na którym prezentowane są technologiczne wynalazki z całego świata z różnych firm. W tym roku na targach obecny był również Hyundai, który przedstawił model Nexo. Istnieje szansa, że przyczyni się on do elektrycznej rewolucji w świecie motoryzacji, która dzieje się na naszych oczach. Nexo to SUV, który napędzany jest energią elektryczną. Nie jest to jednak typowy samochód elektryczny – energia potrzebna do jego zasilania jest wytwarzana z wodoru, który znajduje się w specjalnych zbiornikach. Nowy Huyndai nie będzie wymagać więc ładowania, a zatankowania wodoru, który następnie zostanie zamieniony w energię elektryczną. Rozwiązanie to ma jednak swoje minusy – jak na ten moment infrastruktura potrzebna samochodom na wodór nie jest wystarczająco rozwinięta, nawet w krajach zachodnich, choć powoli zaczyna się to zmieniać. Dla przykładu w Polsce na ten moment nie ma jeszcze ani jednej wodorowej stacji tankowania, choć spekuluje się, że Toyota wybuduje pierwszą z nich już niebawem. Reklama SUV koreańskiego producenta ma jednak wiele zalet. Zbiorniki na wodór umożliwiają pokonanie 800km – zakładając, że są uzupełnione do pełna. Silnik elektryczny, w który wyposażony jest nowy samochód Hyundaia, to 125kW. Dzięki temu auto potrafi rozpędzić się do 100km/h w 9,5 sekundy. Co więcej nie jest to model koncepcyjny ani prototypowy. Sprzedaż rozpocznie się jeszcze w tym roku, ale nie ujawniono na razie cen. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.