Elektromobilność Hyundai zbuduje pierwszą zagraniczną fabrykę ogniw wodorowych w Chinach 17 stycznia 2021 Elektromobilność Hyundai zbuduje pierwszą zagraniczną fabrykę ogniw wodorowych w Chinach 17 stycznia 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Hyundai Motor Group podpisał pakt inwestycyjny z rządem południowej prowincji Guangdong w Chinach, dotyczący budowy pierwszej zagranicznej fabryki systemów ogniw wodorowych. Działanie wpisuje się w strategię firmy, która zamierza zostać liderem na rynku pojazdów napędzanych wodorem. Reklama Wodór ciągle pozostaje technologią niszową Pojazdy napędzane ogniwami wodorowymi są technologią niszową, ze względu na obawy związane z niedostateczną ilością stacji ładowania, kosztami i ryzykiem eksplozji wodoru. Natomiast zwolennicy tej metody chwalą ją za neutralność środowiskową. Twierdzą oni, że paliwo wodorowe jest czystsze niż alternatywne metody redukcji emisji dwutlenku węgla w sektorze transportu. Hyundai stworzy autonomiczne elektryki. Czy czeka go współpraca z Apple? Nowa fabryka Hyundai powstanie w Kantonie Południowokoreański producent twierdzi, że budowa fabryki w mieście Kanton rozpocznie się w marcu tego roku, a zakończy w drugiej połowie 2022 roku. Placówka ma produkować ok. 6,5 tys. systemów ogniw wodorowych rocznie. – Fabryka w Kantonie wykorzysta szeroką wiedzę Hyundai Motor Group w zakresie produkcji systemów ogniw wodorowych, aby zapewnić sobie wiodącą pozycję technologiczną w szybko rozwijającym się chińskim przemyśle wodorowym – czytamy w oświadczeniu firmy. Hyundai Motor Group, w skład którego wchodzą Hyundai Motor Co. i Kia, nie ujawnił kwoty inwestycji. Dodał jednak, że będzie współpracował z chińskimi firmami w zakresie innych projektów związanych z wodorem, prowadzonych w prowincji Guangdong. Hyundai rozwija projekty wodorowe W grudniu Hyundai ogłosił, że wprowadza markę HTWO, dedykowaną systemom ogniw wodorowych, aby jeszcze bardziej rozwinąć swoją działalność w zakresie alternatywnych napędów. W październiku dostarczył pierwsze ciężarówki napędzane wodorem do klientów w Szwajcarii. Wodorowe ciężarówki Hyundai Xcient FC w Europie. Czas na Chiny i USA Firma tłumaczy, że jedynymi produktami ubocznymi systemów wodorowych są woda i ciepło. Ponadto wodór można wytwarzać z wielu źródeł, w tym z metanu, węgla, wody, a nawet śmieci. Źródło: Reuters Fot. Kim Hongji Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.