Elektromobilność Hyundai zbuduje pierwszą zagraniczną fabrykę ogniw wodorowych w Chinach 17 stycznia 2021 Elektromobilność Hyundai zbuduje pierwszą zagraniczną fabrykę ogniw wodorowych w Chinach 17 stycznia 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Tych pojazdów SCT w Warszawie nie dotyczy. Sprawdź, czy możesz wjechać Minął niecały miesiąc od wejścia w życie pierwszej w Polsce Strefy Czystego Transportu. Do obszaru w centrum Warszawy nie mogą wjechać niektóre auta spalinowe, w zależności od tego kiedy zostały wyprodukowane lub jakie normy emisji spełniają. Niektóre pojazdy mogą być jednak wyłączone spod tych zasad na pewnych warunkach. Kogo dotyczą te uprawnienia i jak je zdobyć? Elektromobilność Polski rynek e-mobility na plusie w I połowie roku Według danych z końca czerwca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 69 020 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez pierwsze sześć miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 12 307 szt. (tj. o 7% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Hyundai Motor Group podpisał pakt inwestycyjny z rządem południowej prowincji Guangdong w Chinach, dotyczący budowy pierwszej zagranicznej fabryki systemów ogniw wodorowych. Działanie wpisuje się w strategię firmy, która zamierza zostać liderem na rynku pojazdów napędzanych wodorem. Reklama Wodór ciągle pozostaje technologią niszową Pojazdy napędzane ogniwami wodorowymi są technologią niszową, ze względu na obawy związane z niedostateczną ilością stacji ładowania, kosztami i ryzykiem eksplozji wodoru. Natomiast zwolennicy tej metody chwalą ją za neutralność środowiskową. Twierdzą oni, że paliwo wodorowe jest czystsze niż alternatywne metody redukcji emisji dwutlenku węgla w sektorze transportu. Hyundai stworzy autonomiczne elektryki. Czy czeka go współpraca z Apple? Nowa fabryka Hyundai powstanie w Kantonie Południowokoreański producent twierdzi, że budowa fabryki w mieście Kanton rozpocznie się w marcu tego roku, a zakończy w drugiej połowie 2022 roku. Placówka ma produkować ok. 6,5 tys. systemów ogniw wodorowych rocznie. – Fabryka w Kantonie wykorzysta szeroką wiedzę Hyundai Motor Group w zakresie produkcji systemów ogniw wodorowych, aby zapewnić sobie wiodącą pozycję technologiczną w szybko rozwijającym się chińskim przemyśle wodorowym – czytamy w oświadczeniu firmy. Hyundai Motor Group, w skład którego wchodzą Hyundai Motor Co. i Kia, nie ujawnił kwoty inwestycji. Dodał jednak, że będzie współpracował z chińskimi firmami w zakresie innych projektów związanych z wodorem, prowadzonych w prowincji Guangdong. Hyundai rozwija projekty wodorowe W grudniu Hyundai ogłosił, że wprowadza markę HTWO, dedykowaną systemom ogniw wodorowych, aby jeszcze bardziej rozwinąć swoją działalność w zakresie alternatywnych napędów. W październiku dostarczył pierwsze ciężarówki napędzane wodorem do klientów w Szwajcarii. Wodorowe ciężarówki Hyundai Xcient FC w Europie. Czas na Chiny i USA Firma tłumaczy, że jedynymi produktami ubocznymi systemów wodorowych są woda i ciepło. Ponadto wodór można wytwarzać z wielu źródeł, w tym z metanu, węgla, wody, a nawet śmieci. Źródło: Reuters Fot. Kim Hongji Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.