Wiadomości OZE ING: W 2035 roku elektryczne auta zdominują drogi UE 10 sierpnia 2017 Wiadomości OZE ING: W 2035 roku elektryczne auta zdominują drogi UE 10 sierpnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Według badań ekspertów holenderskiego banku ING w 2035 roku w państwach Unii Europejskiej będą sprzedawanie tyko auta elektryczne, tym samym wypierając pojazdy z silnikami spalinowymi. Reklama Eksperci ING uważają, że promowanie samochód elektrycznych w Europie przyczynia się do realizacji programów rządowych mających na celu wspieranie przemysłu motoryzacyjnego. Rozprzestrzenianie się użycia aut elektrycznych wpłynie przede wszystkim na europejskich producentów samochodów. Europejczycy są odpowiedzialni za jedynie 3 procent produkcji akumulatorów litowo-jonowych. Mogą ustąpić w walce o udział w rynku motoryzacyjnym z Ameryką lub Azją albo zwiększyć wysiłki na rzecz „przebranżowienia się” na elektromobilność. Należy dodać, że sam przedsiębiorca Elon Musk wyjaśnia w licznych wywiadach, że przyszłością elektromobilości będą akumulatory litowo-jonowe. W raporcie podkreśla się także, że infrastruktura ładowania otaczający produkty elektromobile jest coraz powszechniejsza w Europie, co wymusza na rządach europejskich stanowienia prawa dla rynku e-mobility. Raport nie jest żadnym zaskoczeniem dla większości ekspertów oraz środowiska zainteresowanego transformacją energetyczną i motoryzacją. W tym roku koncern VOLVO ogłosił, że po 2019 roku będzie sprzedawał tylko pojazdy elektryczne i hybrydowe. Raport ING przewiduje, że koszt posiadania samochodu elektrycznego w Niemczech w 2024 roku będzie porównywalny do utrzymania samochodu spalinowego. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.