Wiadomości OZE Innowacyjna droga sama naładuje baterie poruszających się po niej elektryków. W testach w Szwecji bierze udział Solaris 01 października 2019 Wiadomości OZE Innowacyjna droga sama naładuje baterie poruszających się po niej elektryków. W testach w Szwecji bierze udział Solaris 01 października 2019 Przeczytaj także Ekologia Gdzie pływa najwięcej śmieci? Oto najbardziej zanieczyszczone wody świata Eksperci z Międzynarodowego Instytutu Stosowanej Analizy Systemów (IIASA) postanowili sprawdzić, które lądowe zbiorniki i cieki wodne są najbardziej zanieczyszczone odpadami pochodzenia ludzkiego. Wyniki badania nie tylko wskazały obszary z największym poziomem śmieci w wodzie, ale także ujawniły problemy w dotychczas stosowanych rozwiązaniach. Elektromobilność Będzie 60 milionów więcej. Czy Polacy są zainteresowani dotacjami w ramach tego programu? Budżet programu “Mój Elektryk”, wspierającego zakup samochodów elektrycznych, zwiększył się z 900 do 960 milionów złotych. Czym jest ten rządowy program i kto może liczyć na wsparcie? Trolejbus marki Solaris zostanie przystosowany do testów na innowacyjnej drodze elektrycznej, która automatycznie wykrywa i ładuje pojazdy elektryczne. Jest to część projektu „EVolution Road” („Elektryczna droga”) realizowanego w Szwecji. Reklama „EVolution Road” zgodnie z założeniami projektu ma być drogą elektryczną, podczas jazdy którą automatycznie ładować się będą pojazdy elektryczne. W realizację projektu zainicjowanego przez szwedzką firmę Elonroad AB oraz Wydział Inżynierii Uniwersytetu w Lund zaangażowało się szwedzkie przedstawicielstwo polskiej firmy Solaris. Na potrzeby testów dostarczy specjalny trolejbus. Ma on kursować na testowej trasie położonej w Lund w południowej Szwecji. Odcinek testowy ma mieć długość jednego kilometra. Będzie on wyposażony w szyny elektryczne, z których napięcie Solaris Trollino odbierze poprzez specjalnie opracowany agregat zainstalowany w podwoziu. Ładowanie ma się odbywać po połączeniu odbiornika z szyną. Solaris ma być ponadto odpowiedzialny za rozwój integracji między pokładowymi systemami ładowania, a odbiornikiem przewodzącym. Rozpoczęcie budowy testowej trasy zaplanowane jest na pierwszy kwartał przyszłego roku. Cały projekt potrwa trzy lata, a jego łączna wartość to 9 mln euro. Głównym inwestorem ma być Szwedzkie Ministerstwo Transportu. Ładowanie pojazdów elektrycznych poprzez kontakt odbiornika z szyną to jednak nie jedyna innowacja cechująca ten projekt. W założeniu ma on rozwijać również technologię V2X (vehicle to everything). Droga elektryczna, wykorzystując komunikację bezprzewodową, ma identyfikować zbliżające się pojazdy elektryczne, a następnie aktywować szyny do przekazania prądu. Ogromną zaletą tego rodzaju ładowania jest to, że pojazd ma praktycznie stałą styczność ze źródłem ładowania. Dzięki temu nie ma potrzeby stosowania dużej liczby baterii trakcyjnych. To z kolei przekłada się na niższe koszty zakupu i utrzymania oraz większą zgodność ze środowiskiem naturalnym. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.