Elektromobilność Inowrocław z ekologiczną flotą autobusów 06 lutego 2018 Elektromobilność Inowrocław z ekologiczną flotą autobusów 06 lutego 2018 Przeczytaj także Polska Zielone miliardy przepadły – NIK ujawnia szokujące fakty Najwyższa Izba Kontroli przedstawiła raport, z którego wynika, że ponad 70 mld złotych ze sprzedaży ETS-ów… rozpłynęło się w ogólnym budżecie państwa. Kontrola wykazała nieprawidłowości w systemie raportowania do KE, procedowaniu wniosków w ramach programu “Mój Prąd” i brak kontroli wewnętrznych w Ministerstwie Klimatu i Środowiska. Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Rozwój komunikacji miejskiej jest istotny z punktu widzenia miast. Nowoczesna flota i szeroka linia połączeń skłaniają mieszkańców do pozostawienia swoich samochodów w garażach. Jest to korzystne, ponieważ minimalizuje ryzyko powstawania smogu oraz zakorkowania najważniejszych ulic miasta. Zauważa to Inowrocław i inwestuje w nowe autobusy. „Wszystko wskazuje na to, że będziemy pierwszym średniej wielkości miastem w Europie, w którym 100 procent autobusów miejskich będzie pojazdami z napędem w pełni ekologicznym, cichymi, bezpiecznymi dla środowiska i komfortowymi dla mieszkańców, w tym niepełnosprawnych”, mówi dla portalu pomorska.pl Ryszard Brejza, prezydent Inowrocławia. Reklama Już w 2015 roku miasto dokonało zakupu dwunastu autobusów. Dwa z nich były pełnymi elektrykami, zaś cała reszta to autobusy hybrydowe. Przed końcem roku do Inowrocławia trafi kolejne szesnaście egzemplarzy ekologicznych pojazdów. Osiem z nich również będzie hybrydami z silnikiem spalinowym jako wspomagającym. Reszta będzie napędzana za pomocą silników elektrycznych. Zwycięzca przetargu zostanie zobowiązany do dostarczenia potrzebnych pantografów do ładowania akumulatorów. Na ten moment do przetargu zgłosiło się Volvo Bus Corporation oraz Ursus Bus S.A., a sam zakup będzie współfinansowany z funduszy europejskich w wysokości 85% całej kwoty. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.