Elektromobilność InPost z największą flotą elektryczną wśród firm kurierskich w Polsce 21 listopada 2022 Elektromobilność InPost z największą flotą elektryczną wśród firm kurierskich w Polsce 21 listopada 2022 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? InPost zamówił 174 nowych aut EV, co sprawia, że firma będzie miała największą flotę elektryczną wśród firm kurierskich w Polsce. Dzięki nowym zakupom elektryczna flota InPost składająca się z blisko pół tysiąca elektryków będzie dostarczała przesyłki w najważniejszych miastach programu Green City w Polsce, m.in. w Warszawie, Wrocławiu i Krakowie. Reklama InPost elektryfikuje flotę Dynamicznemu rozwojowi zakupów internetowych w ostatnich latach towarzyszył szybki wzrost liczby pojazdów dostawczych na polskich ulicach, a w efekcie wzrost emitowanych przez wzmożone dostawy door-to-door, toksycznych emisji do środowiska. Przesyłka dostarczona do urządzenia Paczkomat to obecnie najpopularniejsza forma dostawy w e-commerce (83%), potwierdzają to wyniki najnowszego raportu Gemius o rynku e-commerce w Polsce. Widać też, że osoby kupujące w internecie coraz większą uwagę zwracają na to, aby łańcuch dostaw był zarządzany w sposób ekologiczny. Właśnie dlatego InPost postawił elektryfikację swojej floty. Niedługo dołączą do niej owe auta – to 100 sztuk samochodów dostawczych Ford E-Transit, zapewniających 255 km zasięgu oraz 12m3 przestrzeni załadunkowej. Ponadto w szeregach InPost pojawi się 74 nowych samochodów dostawczych, w tym samochody marki Stellantis z adaptacją firmy VOLTIA, które zapewnią do 200 km zasięgu w mieście, oraz 11m3 przestrzeni i ładowności 900 kg, a także Mercedes-Benz eSprinter o parametrach: do 120 km zasięgu i 11 m3 przestrzeni załadunkowej i ładowności 850 kg. Inpost w małopolsce dostarcza przesyłki elektrykami. – Już teraz Paczkomat® InPost to najbardziej ekologiczna forma dostawy z dostępnych na rynku opcji w e-commerce. Korzystając z tej formy dostaw nasi klienci mogą przyczynić się do ograniczenia emisji dwutlenku węgla, ponieważ nawet kilkunastokrotnie ograniczamy ruch samochodów kurierskich na ulicach miast. Przykładowo jeden kurier dystrybuujący przesyłki do naszych automatów, dostarcza do 4-5 urządzeń ok. 1000 w ciągu dnia pracy. Natomiast kurier w tradycyjnej formule door-to-door doręcza średnio 75 przesyłek. Oznacza to, że wybierając usługi InPost klienci przyczyniają się do ograniczenia emisji CO2 aż o 75% – podkreśla Dariusz Lipiński, wiceprezes zarządu InPost i dodaje: – Idziemy o krok dalej i jako lider nadajemy kierunek zmianom zachodzącym w naszej branży. Dlatego inwestujemy w powiększenie naszej floty aut elektrycznych, a przy okazji realizujemy cele, jakie sobie postawiliśmy, aby do 2040 roku nasza działalność była zeroemisyjna dla środowiska, choć już teraz InPost jest liderem w zielonej transformacji w Polsce w sektorze logistycznym, dzięki dostawom poprzez Paczkomat. Program InPost Green City Wymiana floty aut spalinowych na samochody zasilane prądem to część długofalowej strategii firmy w ramach programu InPost Green City. Celem inicjatywy jest wspieranie rozwoju polskich miast zgodnie z ideą „smart city”, oferując mieszkańcom nowoczesne usługi, m. in. sieci urządzeń Paczkomat oraz działania na rzecz poprawy jakości powietrza i ochrony klimatu. Program przewiduje również rozwój szeregu nowoczesnych usług dla mieszkańców, takich jak m.in. ładowarki elektryczne zlokalizowane w pobliżu Paczkomatów, rozwój transportu przyjaznego środowisku, czy nasadzenia roślinności oczyszczającej powietrze. Dodatkowo, w miastach partnerskich przedsiębiorstwo zamierza w pierwszej kolejności sukcesywnie wymieniać swoją flotę dostawczą na samochody elektryczne. – W InPost gramy „fair” nie tylko jeśli chodzi o prowadzenie biznesu i płacenie podatków w Polsce. Chcemy być też odpowiedzialni za to jak nasza działalność wpływa na ludzi i środowisko. Dlatego realizujemy szereg inicjatyw w ramach programu InPost Green City, aby stworzyć neutralny dla środowiska łańcuch dostaw. Naszym zdaniem to jedyna słuszna droga, dlatego rozbudowujemy sieć urządzeń Paczkomat, wdrażamy przyjazne dla środowiska rozwiązania jak EKOzwroty, czy nadawanie przesyłek bez etykiety papierowej. Ponadto stale poszerzamy naszą flotę aut elektrycznych, która obecnie, dzięki nowym zakupom, liczy już blisko pół tysiąca samochodów – zaznacza Dariusz Lipiński. Źródło i fot. główna: mat. prasowy Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.