Elektromobilność Jak Polacy zareagowali na widok polskich samochodów elektrycznych? 17 lipca 2020 Elektromobilność Jak Polacy zareagowali na widok polskich samochodów elektrycznych? 17 lipca 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Spółka ElectroMobility Poland opublikowała krótki film pokazujący reakcję respondentów uczestniczących w badaniach „car clinic”, którzy mieli okazję zobaczyć polskie samochody elektryczne jeszcze przed premierą online. Odbędzie się ona już 28 lipca. Reklama Krótki film teaserowy trwa niecałe dwie minuty. Jego bohaterami są Polacy, którzy mieli okazję zobaczyć samochody elektryczne jeszcze przed ich premierą. To uczestnicy badań „car clinic”, przeprowadzonych w lipcu na zlecenie ElectroMobility Poland przez Kantar Polska. Ich wyobrażenia na temat wyglądu aut zostały skonfrontowane z rzeczywistością. Sceptyczne nastawienie, pozytywne zaskoczenie Część respondentów początkowo była do samochodów nastawiona sceptycznie („Myślę, że to będzie coś typu polski maluch”), inni – optymistycznie („Na pewno jakość”). Jednak już po obejrzeniu samochodów reakcja Polaków była bardzo pozytywna. „Jestem zdziwiony, że tak fajne auto powstało”, „Na pewno ludzie będą się za nim oglądać”, „Jestem oszołomiony” – to tylko niektóre komentarze respondentów, które widzimy w filmie udostępnionym przez spółkę ElectroMobility Poland, odpowiedzialną za stworzenie polskiej marki samochodów elektrycznych. Innowacyjne e-samochody zasilą flotę sieci Carrefour Dobre prognozy na przyszłość – To bardzo istotny moment. Skonfrontowaliśmy efekty naszej pracy z wyobrażeniami klientów i ich reakcje potwierdzają, że idziemy dobrą drogą. Reakcje respondentów pokazują, że nawet sceptycy zaczynają trzymać za kciuki za polską markę samochodów elektrycznych, kiedy mogą lepiej poznać nasz projekt i z bliska obejrzeć pierwsze modele naszych aut. To wielka motywacja na kolejne lata i do dalszych działań na rzecz uruchomienia seryjnej produkcji – podkreśla Piotr Zaremba, prezes ElectroMobility Poland. Film poprzedza premierę polskich elektryków, która odbędzie się już 28 lipca. Zaprezentowane zostaną dwa prototypy aut: hatchback i SUV. Spółce zależy, żeby formuła premiery była powszechna, stąd zdecydowano się na wykorzystanie kanałów online. https://www.youtube.com/watch?v=OQY0OMZFBKk Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.