Elektromobilność Japońskie Namie rozświetlone bateriami z modelu Nissan Leaf 29 marca 2018 Elektromobilność Japońskie Namie rozświetlone bateriami z modelu Nissan Leaf 29 marca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Przeciwnicy elektromobilności uważają, że samochody elektryczne będą źródłem niezliczonej ilości zużytych akumulatorów. Okazuje się jednak, że stare baterie można wykorzystać z pożytkiem dla lokalnych społeczności. Reklama Nissan postanowił w najbliższych dniach zainstalować na ulicach japońskiego miasta Namie uliczne latarnie, które zasilane będą zużytymi bateriami samochodowymi oraz panelami słonecznymi. Przy współpracy z firmą 4R Energy, której przedmiot działalności stanowią technologie nowoczesnego recyklingu, na ulicach Namie – miasta zniszczonego w wyniku katastrofy w Fukushimie, lada chwila rozbłysną latarnie zasilane energią odnawialną. Inwestycja jest realizowana w ramach programu „The Reborn Light”. Energia potrzebna do uruchomienia latarni będzie magazynowana w zużytych akumulatorach z samochodów Nissan Leaf. Ich żywotność szacowana jest nawet na 10 lat. W razie zagrożenia trzęsieniem ziemi lub tsunami uliczne latarnie Nissana mają stanowić jedyne źródło oświetlenia, ponieważ ze względów bezpieczeństwa w tym czasie elektrownie konwencjonalne nie działają. Dla Nissana tego typu projekt nie jest żadną nowością. Koncern od lat prowadzi prace związane z skonstruowaniem domowych magazynów energii oraz awaryjnego systemu zasilania w Amsterdam Arena. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.