Elektromobilność Japońskie Namie rozświetlone bateriami z modelu Nissan Leaf 29 marca 2018 Elektromobilność Japońskie Namie rozświetlone bateriami z modelu Nissan Leaf 29 marca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Już ponad 62 tysiące elektryków w Polsce. Jakie wyzwania stoją przed branżą elektromobilności? Według danych z końca marca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 62 629 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). W ubiegłym miesiącu ich liczba zwiększyła się o 5916 szt. (o 8% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Depesze Nowe inwestycje w ultraszybkie stacje ładowania Fundusz Orlen VC zainwestował w Euroloop – producenta ultraszybkich stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Ładowarki polskiego startupu, z których korzystają już kierowcy w 7 krajach Europy, są jednymi z najszybszych na rynku. Zapewniają dostęp do prądu stałego o mocy do 720 kW. Przeciwnicy elektromobilności uważają, że samochody elektryczne będą źródłem niezliczonej ilości zużytych akumulatorów. Okazuje się jednak, że stare baterie można wykorzystać z pożytkiem dla lokalnych społeczności. Reklama Nissan postanowił w najbliższych dniach zainstalować na ulicach japońskiego miasta Namie uliczne latarnie, które zasilane będą zużytymi bateriami samochodowymi oraz panelami słonecznymi. Przy współpracy z firmą 4R Energy, której przedmiot działalności stanowią technologie nowoczesnego recyklingu, na ulicach Namie – miasta zniszczonego w wyniku katastrofy w Fukushimie, lada chwila rozbłysną latarnie zasilane energią odnawialną. Inwestycja jest realizowana w ramach programu „The Reborn Light”. Energia potrzebna do uruchomienia latarni będzie magazynowana w zużytych akumulatorach z samochodów Nissan Leaf. Ich żywotność szacowana jest nawet na 10 lat. W razie zagrożenia trzęsieniem ziemi lub tsunami uliczne latarnie Nissana mają stanowić jedyne źródło oświetlenia, ponieważ ze względów bezpieczeństwa w tym czasie elektrownie konwencjonalne nie działają. Dla Nissana tego typu projekt nie jest żadną nowością. Koncern od lat prowadzi prace związane z skonstruowaniem domowych magazynów energii oraz awaryjnego systemu zasilania w Amsterdam Arena. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.