Johnson&Johnson znalazł rozwiązanie na zużyte soczewki

Anglicy mogą oddawać zużyte soczewki do specjalnych punktów odbioru lub też wysyłać je kurierem. Za każdy kilogram odpadów oddanych do recyklingu konsumentom zostają przyznawane punkty, które potem mogą wymienić na darowizny pieniężne.

Amerykański międzynarodowy koncern farmaceutyczny i kosmetyczny Johnson&Johnson Vision rozpoczyna w Wielkiej Brytanii program recyklingu wszystkich soczewek kontaktowych. Jest to pierwszy bezpłatny program ogólnokrajowy w Anglii umożliwiający konsumentom łatwy recykling zużytych soczewek, opakowań blistrowych i foliowych. Program ten jest skierowany do wszystkich użytkowników miękkich soczewek kontaktowych bez względu na markę. Jego celem jest zmniejszenie ilości odpadów z tworzyw sztucznych i przetworzenie ich na nowe produkty, takie jak meble ogrodowe czy tarcica z tworzyw sztucznych.

Skąd wziął się ten pomysł? Według badań Johnson&Johnson Vision 70% Anglików nie wie, jak można wykorzystać zużyte przedmioty w gospodarstwie domowym. Podobnie jest przy recyklingu soczewek – 39% użytkowników nie wierzy w możliwości ich ponownego przetworzenia. Z kolei 20% badanych przyznało, że zużyte soczewki wyrzuca poprzez spłukanie ich w zlewie lub toalecie.

– Siedemdziesiąt siedem procent brytyjskich użytkowników soczewek kontaktowych stwierdziło, że poddadzą recykling soczewek kontaktowych, jeśli tylko będą mogli i podzielamy ich zainteresowanie zmniejszeniem ilości tworzyw sztucznych w środowisku. Jako firma jesteśmy zobowiązani do działania na rzecz walki ze zmianami klimatycznymi, ochrony zasobów naturalnych naszej planety i zmniejszenia ilości odpadów, a ten nowy program recyklingu w Wielkiej Brytanii stanowi kolejny krok na drodze do zrównoważonego rozwoju naszej firmy – powiedziała Sandra Rasche, wiceprezes Vision Care, Johnson & Johnson Medical GmbH (obszaru Europa, Środek Wschód i Afryka).

Konsumenci chcący oddawać zużyte soczewki mają dwie możliwości: 1) mogą je oddać do prywatnych czy też publicznych punktów odbioru lub 2) też wysłać kurierem, pobierając na stronie list wysyłkowy. Program Johnson&Johnson jest wynikiem współpracy amerykańskiego koncernu z dwoma firmami TerraCycle i Boot Optician. TerraCycle to amerykańska firma recyklingowa, światowy lider w zakresie zbierania i ponownego wykorzystania odpadów. A Boot Opticians Ltd. to największy brytyjski sprzedawca produktów farmaceutycznych i kosmetycznych. To właśnie w takich miejscach ma powstać 1000 publicznych punktów recyklingu odpadów dla soczewek kontaktowych w Anglii. Za każde wyrzucone odpady przeznaczone do recyklingu firma TerraCycle przyznaje punkty, które potem można zamienić na darowizny pieniężne na rzecz organizacji non-profit, szkół, czy upominków charytatywnych.

Dodaj komentarz

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy maksymalnie jedną wiadomość w tygodniu, nie spamujemy!

Czytaj więcej:

Bałtyk powoli umiera

Morze Bałtyckie jest modelowym przykładem destrukcyjnego wpływu człowieka na środowisko. Płytki, otoczony lądami Bałtyk zmaga się nie tylko ze zmianami klimatycznymi, ale i z zanieczyszczeniami rolniczymi, z kanalizacji deszczowej, z drenowanych torowisk, czy oczyszczonych ścieków, a następnie przekształca się w morze martwe.