Elektromobilność Kangoo Z.E. w polskiej ofercie Renault 09 listopada 2017 Elektromobilność Kangoo Z.E. w polskiej ofercie Renault 09 listopada 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Polska nie należy do ważnych z punktu widzenia elektromobilności państw na mapie świata. W naszym kraju rzadko dochodzi do premier i rynkowych debiutów. Dlatego należy się cieszyć z drobnych sukcesów, a takim zapewne jest udostępnienie naszym rodakom możliwości nabycia nowego Renault Kangoo Z.E., którego za niespełna 143 787 zł może nabyć każdy, kto tylko ma na to ochotę. Reklama Dość jednak drobnych złośliwości. Skupmy się na debiutancie, który w Europie sprzedawany jest już od połowy 2017 roku. Najnowszy i produkowany we Francji Kangoo Z.E na tle poprzednika wyróżnia się zwiększonym o 50% zasięgiem. Według producenta auto może przejechać do 270 kilometrów zamiast dotychczasowych 170 kilometrów. Zasięg udało się zwiększyć dzięki zastosowaniu nowego akumulatora trakcyjnego, silnika oraz nowej pompy ciepła. Czas ładowania również uległ skróceniu, ponieważ w obecnym modelu to tylko sześć godzin. Uproszczenie ładowania w ogólnodostępnych punktach ładowania jest możliwe dzięki usługom mobilnym o nazwach Z.E. Trip i Z.E. Pass. Poprzednia wersja Z.E. sprzedała się w liczbie 25 000 egzemplarzy. Wygląda jednak na to, że wynik poprzednika łatwo zostanie pobity ze względu na coraz dynamiczniejszą sytuację i zainteresowanie wśród nabywców. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.