Elektromobilność Kangoo Z.E. w polskiej ofercie Renault 09 listopada 2017 Elektromobilność Kangoo Z.E. w polskiej ofercie Renault 09 listopada 2017 Przeczytaj także Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Elektromobilność Orlen zbuduje w Polsce 16 stacji ładowania wodorem. Dostał na to pieniądze z UE Realizowany przez ORLEN projekt Clean Cities – Hydrogen mobility in Poland otrzymał bezzwrotne dofinansowanie z UE w wysokości 62 mln euro. Unijne wsparcie dotyczy budowy 16 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru, rozmieszczonych w różnych regionach Polski. Pieniądze zostaną też wydane na budowę instalacji produkcji zielonego odnawialnego wodoru, w oparciu o elektrolizę wody zasilanej odnawialnymi źródłami energii. Polska nie należy do ważnych z punktu widzenia elektromobilności państw na mapie świata. W naszym kraju rzadko dochodzi do premier i rynkowych debiutów. Dlatego należy się cieszyć z drobnych sukcesów, a takim zapewne jest udostępnienie naszym rodakom możliwości nabycia nowego Renault Kangoo Z.E., którego za niespełna 143 787 zł może nabyć każdy, kto tylko ma na to ochotę. Reklama Dość jednak drobnych złośliwości. Skupmy się na debiutancie, który w Europie sprzedawany jest już od połowy 2017 roku. Najnowszy i produkowany we Francji Kangoo Z.E na tle poprzednika wyróżnia się zwiększonym o 50% zasięgiem. Według producenta auto może przejechać do 270 kilometrów zamiast dotychczasowych 170 kilometrów. Zasięg udało się zwiększyć dzięki zastosowaniu nowego akumulatora trakcyjnego, silnika oraz nowej pompy ciepła. Czas ładowania również uległ skróceniu, ponieważ w obecnym modelu to tylko sześć godzin. Uproszczenie ładowania w ogólnodostępnych punktach ładowania jest możliwe dzięki usługom mobilnym o nazwach Z.E. Trip i Z.E. Pass. Poprzednia wersja Z.E. sprzedała się w liczbie 25 000 egzemplarzy. Wygląda jednak na to, że wynik poprzednika łatwo zostanie pobity ze względu na coraz dynamiczniejszą sytuację i zainteresowanie wśród nabywców. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.