Elektromobilność Kangoo Z.E. w polskiej ofercie Renault 09 listopada 2017 Elektromobilność Kangoo Z.E. w polskiej ofercie Renault 09 listopada 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Europa reaguje na chińskie oprogramowanie w autobusach. Polska zamawia 30 nowych pojazdów W Oslo wykryto, że elektryczne autobusy importowane z Chin mogą zostać zdalnie wyłączone przez producenta, co uruchomiło debatę o cyberbezpieczeństwie europejskiego transportu publicznego. W tym samym czasie Warszawa wprowadziła do użytku 18 takich pojazdów i zamówiła kolejne 30, zapewniając, że spełniają wszystkie normy i posiadają certyfikaty bezpieczeństwa. Elektromobilność Program NaszEauto po październiku 2025: ponad 19,5 tys. wniosków i opóźnienia w wypłatach W październiku 2025 roku program dopłat NaszEauto przeszedł znaczące zmiany. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) rozszerzył grupę beneficjentów o instytucje publiczne i organizacje pozarządowe oraz dopuścił możliwość składania wniosków na małe busy i furgonetki. Jednocześnie obniżono budżet programu o 500 mln zł, a beneficjenci muszą liczyć się z koniecznością aktualizacji wcześniej złożonych wniosków. Suma składanych wniosków rośnie w każdym miesiącu. Polska nie należy do ważnych z punktu widzenia elektromobilności państw na mapie świata. W naszym kraju rzadko dochodzi do premier i rynkowych debiutów. Dlatego należy się cieszyć z drobnych sukcesów, a takim zapewne jest udostępnienie naszym rodakom możliwości nabycia nowego Renault Kangoo Z.E., którego za niespełna 143 787 zł może nabyć każdy, kto tylko ma na to ochotę. Reklama Dość jednak drobnych złośliwości. Skupmy się na debiutancie, który w Europie sprzedawany jest już od połowy 2017 roku. Najnowszy i produkowany we Francji Kangoo Z.E na tle poprzednika wyróżnia się zwiększonym o 50% zasięgiem. Według producenta auto może przejechać do 270 kilometrów zamiast dotychczasowych 170 kilometrów. Zasięg udało się zwiększyć dzięki zastosowaniu nowego akumulatora trakcyjnego, silnika oraz nowej pompy ciepła. Czas ładowania również uległ skróceniu, ponieważ w obecnym modelu to tylko sześć godzin. Uproszczenie ładowania w ogólnodostępnych punktach ładowania jest możliwe dzięki usługom mobilnym o nazwach Z.E. Trip i Z.E. Pass. Poprzednia wersja Z.E. sprzedała się w liczbie 25 000 egzemplarzy. Wygląda jednak na to, że wynik poprzednika łatwo zostanie pobity ze względu na coraz dynamiczniejszą sytuację i zainteresowanie wśród nabywców. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.