Elektromobilność Karty Eko w Warszawie 01 lutego 2018 Elektromobilność Karty Eko w Warszawie 01 lutego 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. OZE Bliski Wschód buduje 2,8 GW PV z magazynami energii. Jak ta inwestycja zmieni europejską energetykę? Arabia Saudyjska i Bahrajn rozpoczynają jeden z kluczowych projektów OZE na Bliskim Wschodzie – elektrownię słoneczną z wielkoskalowym magazynem energii. Inwestycja ma nie tylko wspierać transformację energetyczną Bahrajnu, ale również wyznaczać nowe standardy współpracy transgranicznej i handlu energią w regionie. Ponadto technologia przesyłu czystej energii między granicami państw może stać się w przyszłości standardem na rynku polskim i europejskim. W Warszawie wprowadzono Karty Eko dla użytkowników aut elektrycznych. Dzięki nim na parkingach Park&Ride można będzie zostawić samochód na noc oraz bezpłatnie doładować baterię. O ich przyznaniu zadecyduje kolejność zgłoszeń. Reklama Radni Warszawy wprowadzili zmiany w regulaminie parkingów Parkuj i jedź. Skorzystają na nich przede wszystkim użytkownicy aut elektrycznych, którzy mogą ubiegać się o przyznanie tzw. Karty Eko. Upoważni ona do pozostawiania samochodów na wyznaczonych miejscach postojowych (nawet w nocy, w trakcie przerwy technicznej, między godziną 2:31 a 4:29) oraz do bezpłatnego ładowania baterii. Ładowarki na parkingach będą pojawiać się sukcesywnie, a pierwsze z nich zostaną udostępnione na P+R Metro Młociny I. Dwie stacje posłużą do jednoczesnego ładowania czterech pojazdów elektrycznych. Jak informuje Franciszek Kujawski, z Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie, w ten sposób miasto chce aktywnie wspierać elektromobilność. Korzystny jest również nowa zasada, która zakłada, że opłata za parkowanie będzie naliczana dopiero po 20 minutach. Dzięki temu kierowcy mają czas na znalezienie miejsca parkingowego, nie ponosząc za to żadnych kosztów. Zmiana regulaminu przysłuży się również użytkownikom jednośladów, ponieważ znosi opłaty za postój rowerów, motorowerów i motocykli, a także umożliwia pozostawienie ich na noc. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.