Elektromobilność Kiedy zwróci się koszt samochodu elektrycznego? 20 maja 2021 Elektromobilność Kiedy zwróci się koszt samochodu elektrycznego? 20 maja 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Koszt zakupu i eksploatacji pojazdu elektrycznego zraża niektórych kierowców do zakupu tego środka transportu. Jednak według najnowszego badania “ELAB Miasto Czystego Transportu” koszt posiadania elektryka zwróci się stosunkowo szybko. Reklama Czy na pewno tak drogo? Według badania ‘’ELAB Miasto Czystego Transportu” koordynowanego przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) ,całkowity koszt posiadania samochodu elektrycznego już po roku może być identyczny, jak w przypadku pojazdu na ropę. Analiz dokonała firma Arval, która ustaliła całkowite koszty posiadania testowanych pojazdów. Ponadto badanie ELAB to największy projekt pilotażowy sektora elektromobilności w Polsce i w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Aby obliczyć, w jakim czasie zwróci się koszt samochodu elektrycznego, przeprowadzono trwające 18 tygodni testy z udziałem sześciu pojazdów. Po Łodzi, będącej gospodarzem badań, przejechano łącznie 24,5 tys. km. Sześć samochodów wyjechało na drogę ponad 2300 razy. W ramach projektu ELAB testowano samochody Renault ZOE, o zasięgu do 395 km, dostarczone przez Renault Polska. Pojazdy wyposażono w urządzenie telematyczne firmy Webfleet Solutions, monitorujące ich lokalizację oraz parametry pracy w czasie rzeczywistym. Licznik elektromobilności: pierwsze samochody wodorowe w Polsce – Wyniki badania udowadniają, że inwestycja w elektromobilność może przynieść wymierne korzyści finansowe. Biorąc pod uwagę obecne uwarunkowania rynkowe, wprowadzenie dotacji ze środków publicznych pozostaje jednak kluczowym czynnikiem pozwalającym zachęcić do elektromobilności szerokie grono przedsiębiorców. Uwzględnienie dofinansowania w analizie całkowitych kosztów posiadania, prowadzi do wyrównania TCO samochodów elektrycznych i spalinowych we wszystkich segmentach przed upływem roku od momentu wprowadzenia pojazdu do floty – podkreślił Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający PSPA. TCO, czyli koszty Całkowity koszt posiadania (ang. Total cost of ownership, czyli TCO) samochodów elektrycznych może być już po roku równy kosztom całkowitym utrzymania i eksploatacji samochodu spalinowego. Określenie konkretnych danych było głównym celem badania ELAB. Ponieważ kierowcy wielokrotnie analizują koszty utrzymania samochodu, czyli TCO, wyniki przysłużą się do rozjaśnienia kwestii kosztów i zakupu elektrycznego pojazdu. Badanie wykazało, że elektryki oraz lekkie pojazdy dostawcze mogą być bardziej opłacalne niż pojazdy spalinowe, ponieważ wyższe ceny samochodów elektrycznych są rekompensowane przez znacznie niższe koszty na etapie eksploatacji. – Idealnym rozwiązaniem na użytkowanie samochodu elektrycznego jest wynajem długoterminowy z pełną obsługą. Użytkownik nie ponosi kosztów zakupu, znika bariera wejścia w elektromobilność, pozostają korzyści wynikające z niskich kosztów podróżowania. Nie trzeba się również zastanawiać, co zrobić z elektrycznym samochodem po kilku latach – dodaje Radosław Kitala, Consulting and Arval Mobility Observatory Manager. Pełna wersja raportu ELAB z wynikami dostępna jest na stronie arval.pl. źródło: mat. prasowe, fot. Marc Kleen on Unsplash, FindByPlate Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.