Wiadomości OZE Kolejne ekologiczne autobusy w stolicy 20 października 2015 Wiadomości OZE Kolejne ekologiczne autobusy w stolicy 20 października 2015 Przeczytaj także OZE Produkujemy więcej energii z OZE, ale zarazem marnujemy na potęgę Polska to uśpiony olbrzym pod względem produkcji energii z OZE. Nasz potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany przez zły stan sieci energetycznych, co przekłada się na częste wyłączenia oraz rosnącą ilość odmów przyłączenia nowych źródeł energii. Eksperci od dawna wskazują, że bez rozwiązania tego problemu nie uwolnimy potencjału polskiej energetyki. Elektromobilność Miał być samochód, będą elektryczne hulajnogi? Co dalej z projektem Izera Zdaniem Borysa Budki, ministra aktywów państwowych, inwestycja w Jaworznie powinna być kontynuowana. W jakiej formie? O tym zadecyduje audyt wewnętrzny spółki odpowiedzialnej za projekt. Dużo również zależy od rozwiązania kwestii wypłaty środków z KPO – z jednej strony rząd Tuska zamierza inwestować w elektromobilność (niekoniecznie w Izerę), z drugiej jest do tego zmuszony przez zapisy w planie KPO. W czwartek, 15 października, konsorcjum Solaris Bus & Coach S.A. oraz Millennium Leasing Sp. z o.o. podpisało z Miejskimi Zakładami Autobusowymi Sp. z o.o. umowę na dostawę i 6-letnią (71 m-cy) dzierżawę 60 fabrycznie nowych autobusów. Wartość kontraktu to ponad 107 mln zł. Reklama Zamówienie dotyczy dostawy sześćdziesięciu nowoczesnych autobusów marki Solaris Urbino. Będą to niskopodłogowe, przegubowe pojazdy o długości osiemnastu metrów. Dzierżawa pojazdów została przewidziana na 71 miesięcy, a wartość kontraktu wynosi ponad 107 mln zł. Decyzja o wynajmie pokazuje, że Zarząd Miejskich Zakładów Autobusowych konsekwentnie realizuje działania na rzecz rozwoju komunikacji miejskiej w Warszawie z korzyścią przede wszystkim dla mieszkańców. Prezes Millennium Leasing, Wojciech Rybak wskazuje na wieloletnie doświadczenie w finansowaniu różnego rodzaju środków transportu, w tym także komunikacji miejskiej, które pozwala firmie odpowiedzieć na potrzeby zgłaszane przez rynek. Ma to być inwestycja zapewniająca wyższy komfort podróżującym. Podobnie jak osiemdziesiąt Solarisów zamówionych przez MZA w maju tego roku, nowe autobusy zostaną wyposażone między innymi w panele fotowoltaiczne. Zamontowane na dachu baterie słoneczne będą wspomagać instalację elektryczną przy włączonym silniku, a także podczas postojów na przystanku końcowym. W ten sposób uda się zmniejszy zużycie paliwa w pojazdach, co jest istotne ze względu na wciąż rosnące zapotrzebowanie na energię. Jest to spowodowane coraz bardziej rozbudowanymi systemami monitoringu, pracą klimatyzacji i monitorów LCD. W warszawskich autobusach zamontowane zostaną silniki DAF/PACCAR spełniające najnowszą normę emisji spalin Euro6 oraz skrzynie biegów Voith Diwa 6. Przewidziano także dodatkową przestrzeń dla wózków dziecięcych i inwalidzkich. Pasażerowie będą mogli korzystać z dobrze już znanych udogodnień Solarisów – klimatyzacji, ekranów informacyjnych LCD i ekologicznego oświetlenia LED. Bezpieczeństwo pasażerów i kierowcy zapewni zaawansowany system monitoringu złożony z pięciu kamer zainstalowanych na zewnątrz i pięciu umieszczonych wewnątrz autobusu. Nowością będą urządzenia o nazwie alcolock uniemożliwiające uruchomienie pojazdu nietrzeźwym kierowcom. Do elementów dodatkowego wyposażenia należą przyciski „przystanku na żądanie” oznaczone napisem „STOP” nadrukowanym alfabetem Braillea. Solarisy na stałe wpisały się w warszawski krajobraz. Po ulicach stolicy jeździ już ponad tysiąc pojazdów tej marki. Warto wspomnieć, że pod koniec września br. producent zakończył dostawę dziesięciu autobusów elektrycznych. Do końca roku do Warszawy trafi również dwadzieścia autobusów Urbino 12 i sześćdziesiąt Urbino 18. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.