Wiadomości OZE Kolejne elektryczne Solarisy w Hamburgu 13 lutego 2019 Wiadomości OZE Kolejne elektryczne Solarisy w Hamburgu 13 lutego 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Autobusy elektryczne Solaris Urbino 12 wyjechały w poniedziałek na ulice Hamburga. Wraz z autobusami dostarczanymi w poprzednich latach, flota elektrycznych Solarisów w barwach HOCHBAHN do końca roku wzrośnie do 15 pojazdów. Reklama Claudia Güsken, Członek Zarządu HOCHBAHN ds. Operacyjnych i HR, podczas pierwszego kursu Solarisem z pasażerami podkreśliła: „Wraz z nowymi pojazdami konsekwentnie dążymy do przejścia na całkowicie bezemisyjną flotę autobusową. To chroni nasze środowisko, zapewnia lepszą jakość powietrza i wyznacza nowe standardy mobilności w mieście”. „Bardzo się cieszę, że dzięki naszym autobusom elektrycznym sukcesywnie zmierzamy do mobilności przyjaznej dla środowiska i bezemisyjnemu transportowi publicznemu. Elektryczne autobusy zapewniają czystsze powietrze i mniej hałasu – to podwójna korzyść dla każdego mieszkańca” – powiedział Prezes Zarządu Solarisa, Javier Calleja, który przyjechał do hanzeatyckiego miasta na pierwszą podróż z pasażerami. Dziesięć elektrycznych Urbino 12 electric zostało zamówionych przez HOCHBAHN w ubiegłym roku. Autobusy ładowane za pomocą wtyczki podczas pobytu w zajezdni mają gwarantowany zasięg 150 kilometrów. Trzydrzwiowy elektryczny Urbino 12 zabierze na pokład 70 pasażerów, z czego 25 na miejscach siedzących. Energia magazynowana jest w bateriach Solaris High Energy o mocy 240 kWh. Baterie zasilane są także poprzez rekuperację. Podczas hamowania dwa silniki elektryczne zamontowane przy osi napędowej zamieniają energię kinetyczną pojazdu z powrotem w energię elektryczną. Zdjęcie (HOCHBAHN): Claudia Güsken (z prawej) i Javier Calleja przed Solaris Urbino 12 electric. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.