Kolejne elektryczne Solarisy w Hamburgu

Autobusy elektryczne Solaris Urbino 12 wyjechały w poniedziałek na ulice Hamburga. Wraz z autobusami dostarczanymi w poprzednich latach, flota elektrycznych Solarisów w barwach HOCHBAHN do końca roku wzrośnie do 15 pojazdów.

Claudia Güsken, Członek Zarządu HOCHBAHN ds. Operacyjnych i HR, podczas pierwszego kursu Solarisem z pasażerami podkreśliła: „Wraz z nowymi pojazdami konsekwentnie dążymy do przejścia na całkowicie bezemisyjną flotę autobusową. To chroni nasze środowisko, zapewnia lepszą jakość powietrza i wyznacza nowe standardy mobilności w mieście”.

Bardzo się cieszę, że dzięki naszym autobusom elektrycznym sukcesywnie zmierzamy do mobilności przyjaznej dla środowiska i bezemisyjnemu transportowi publicznemu. Elektryczne autobusy zapewniają czystsze powietrze i mniej hałasu – to podwójna korzyść dla każdego mieszkańca” – powiedział Prezes Zarządu Solarisa, Javier Calleja, który przyjechał do hanzeatyckiego miasta na pierwszą podróż z pasażerami.

Dziesięć elektrycznych Urbino 12 electric zostało zamówionych przez HOCHBAHN w ubiegłym roku. Autobusy ładowane za pomocą wtyczki podczas pobytu w zajezdni mają gwarantowany zasięg 150 kilometrów. Trzydrzwiowy elektryczny Urbino 12 zabierze na pokład 70 pasażerów, z czego 25 na miejscach siedzących. Energia magazynowana jest w bateriach Solaris High Energy o mocy 240 kWh. Baterie zasilane są także poprzez rekuperację. Podczas hamowania dwa silniki elektryczne zamontowane przy osi napędowej zamieniają energię kinetyczną pojazdu z powrotem w energię elektryczną.

Zdjęcie (HOCHBAHN): Claudia Güsken (z prawej) i Javier Calleja przed Solaris Urbino 12 electric.

Dodaj komentarz

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy maksymalnie jedną wiadomość w tygodniu, nie spamujemy!

Czytaj więcej:

Bezemisyjny rejs Grety Thunberg

Jak poinformował kapitan, jacht został zaprojektowany z myślą o prędkości, a nie luksusie. – Nie ma pryszniców ani toalet, do wypróżniania posłuży niebieskie wiadro – dodał. Załoga zapewniła, że podróż powinna przebiegać tak szybko, jak będzie to możliwe, ale z uwagi na trwający sezon huraganów na Atlantyku niczego nie można być pewnym. 18-metrowy jacht wyposażony jest w panele słoneczne i podwodne turbiny, które wytwarzają energię elektryczną, pozwalając na bezemisyjną podróż. Silnik ma być używany tylko w sytuacji kryzysowej.