Prawa zwierząt Kolejne marki kończą z naturalnymi futrami. Tym razem Alexander McQueen 04 kwietnia 2021 Prawa zwierząt Kolejne marki kończą z naturalnymi futrami. Tym razem Alexander McQueen 04 kwietnia 2021 Przeczytaj także Prawa zwierząt Bekon z wodnej krowy, czyli jak Amerykanie prawie zaczęli hodować hipopotamy na mięso Jest pierwsza dekada XX wieku. Amerykański przemysł żywieniowy stoi przed wielkim wyzwaniem – rozrost i monopol branży rzeźniczej doprowadził do braku mięsa na rynku. Media określiły zjawisko jako “The Meat Question” (z ang. “mięsne pytanie”, “mięsna zagadka”). Żywność drożała, ludzie głodowali, a władze nie mogły sobie poradzić z problemem. Wtedy trzech mężczyzn przybyło do Waszyngtonu proponując nietypowe rozwiązanie – sprowadźmy z Afryki hipopotamy i zacznijmy je hodować. Prawa zwierząt Zabili setki piskląt kormoranów. W sprawie zapadł wyrok Rok bezwzględnego pozbawienia wolności – takim wyrokiem zakończył się proces dwóch mężczyzn oskarżonych o rzeź kormoranów na Jeziorze Tonowskim. „To niestety nie jest jednostkowa sprawa, problem zabijania młodych ptaków jest powszechny” – komentuje Pracownia na rzecz Wszystkich Istot, która w sprawie działała jako oskarżyciel posiłkowy. Alexander McQueen i Balenciaga, marki należące do holdingu Kering, na dobre żegnają się z naturalnymi futrami. Nad podjęciem decyzji firmy pracowały z organizacją Humane Society International. Reklama Lepiej bez futer Alexander McQueen i Balenciaga są jednymi z ostatnich marek holdingu Kering, które zdecydowały się zrezygnować z naturalnych futer. Wcześniej takie decyzje podjęły Gucci i Bottega Veneta. – Większość naszych marek nie używa już futra zwierzęcego do produkcji odzieży – czytamy w oświadczeniu Kering. – Dotyczy to również Alexandra McQueena i Balenciagi. Torebka ze skóry krokodyla? Na szczęście to już przeszłość Pozostaje dużo do zrobienia Grupa podjęła tę decyzję po ponad dziesięcioletnich rozmowach z organizacją Humane Society International. – Za każdym razem, gdy znana marka jak Alexander McQueen czy Balenciaga rezygnuje z futer, wysyła jasną wiadomość: w naszym społeczeństwa nie ma miejsca na odzież ze zwierząt – powiedziała Kitty Block, prezeska HSI. Block zapewnia, że organizacja będzie nadal pracować z firmami nad rezygnacją z futra. Dodaje również, że marki muszą zrozumieć, że zrównoważone i innowacyjne materiały mogą być modne i podobać się klientom. Świadomość konsumentów wzrasta Kitty Block uważa, że to klienci chętniej rezygnują z futer i są świadomi negatywnego wpływu ferm na planetę. Z kolei firmy reagują na tę zmianę w gustach. Ze zwierzęcych futer i wstawek zrezygnowały już takie luksusowe marki jak Armani, Versace, Michael Kors, Jimmy Choo, Prada, Chanel, DKNY i Burberry. Cele tylko na papierze. Wielkie marki odzieżowe wcale nie są eko Dwie ostatnie marki należące do Kering, które nadal używają naturalnych futer, to Brioni i Saint Laurent. Źródło: livekindly.co Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.