Wiadomości OZE Komu może zaszkodzić rozwój elektromobilności w naszych miastach? 10 września 2018 Wiadomości OZE Komu może zaszkodzić rozwój elektromobilności w naszych miastach? 10 września 2018 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Rozwój transportu elektrycznego to szansa dla dużych miast na zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza. Niemniej jednak na elektromobilności mogą stracić firmy sprzątające, które nie spełniają rygorystycznych wymagań dotyczących paliw alternatywnych w swoich pojazdach. Reklama Samorządy oraz przedsiębiorcy alarmują, że do 2020 roku będą płacić więcej m.in. za wywóz śmieci. Jest to efekt wejścia w życie Ustawy o Elektromobilności i Paliwach Alternatywnych. Jak wynika z przepisów nowego aktu prawnego, firmy odpowiedzialne za sprzątanie miasta czy wywóz śmieci będą musiały mieć w swojej flocie 10% pojazdów elektrycznych. Jeśli nie spełnią tego wymogu, grozi im utrata samorządowych kontraktów. Dotyczy to wielu sektorów i pojazdów: śmieciarek, odśnieżarek, zamiatarek itd. Co dziesiąty z tych pojazdów będzie musiał być zasilany przez prąd. O ile nikt nie kwestionuje dobrej intencji ustawodawców, to sposób realizacji wymagań pozostawia wiele do życzenia. „Takich elektrycznych pojazdów nie ma. Firmy, które je produkują, dopiero testują prototypy. Pierwsze mają się pojawić w 2020 roku”, mówi Marek Wójcik, pełnomocnik zarządu Związku Miast Polskich. Nazywa on proponowane obostrzenia „nieuzasadnionymi i nieracjonalnymi”. Sama ustawa o elektromobilności weszła w życie w lutym tego roku. „Elektromobilność może stać się napędem nowoczesnej gospodarki, przyczynić się do wzrostu innowacyjności w sektorze energetycznym oraz stanowić skuteczne narzędzie w walce z zanieczyszczeniem powietrza”, komentował wtedy minister energii, Krzysztof Tchórzewski. źródło: wnp.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.