Elektromobilność Konkurenci Tesli – Nissan i Cadillac stają do boju 09 października 2017 Elektromobilność Konkurenci Tesli – Nissan i Cadillac stają do boju 09 października 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Zapoczątkowana przez Teslę moda na pojazdy elektryczne zatacza coraz szersze kręgi. Praktycznie każdy większy producent samochodów ma w swojej ofercie lub planuje wydać taki wehikuł. Jednocześnie niewielu z nich myśli o rywalizacji z amerykańskim gigantem. Z drugiej strony modele elektryczne i te wyposażone w nowoczesne opcje mnożą się jak grzyby po deszczu. Reklama We wrześniu przedstawiono dwa samochody, które mają stanąć do konkurencji z pojazdem produkowanym przez Elona Muska. Pierwszym z nich jest odnowiona, zmodernizowana wersja Nissana Leaf EV. Auto zostało wyposażone w silniejsze akumulatory. Nissan pisze na swojej stronie internetowej, że jego 40-kilowatogodzinna bateria umożliwi pokonanie do 241 kilometrów na jednym ładowaniu. To wciąż mniej od zasięgu Tesli Modelu S, który według producenta wynosi około 350 kilometrów, jednak trzeba przyznać, że 241 kilometrów Nissana to sensowna odległość. Grupą docelowa dla tego auta to odbiorcy w Stanach Zjednoczonych, a głównymi czynnikami mającymi wpływ na konsumenta są zasięg i cena, która w Japonii w dniu premiery wynosiła 29 tysięcy dolarów. Ponadto samochód proponowany przez Nissana jest wyposażony we wszelkie udogodnienia dostępne także w innych nowoczesnych pojazdach. Znajdziemy tutaj zarówno automatyczne parkowanie, możliwość autonomicznej jazdy, jak i niedawno wprowadzony przez firmę system e-pedal, czyli „inteligentne przyspieszenie”. Dzięki niemu możliwe jest sterowanie przyspieszeniem auta za pomocą tylko jednego pedału, a zdjęcie nogi z gazu ma spowodować natychmiastowe zatrzymanie – oczywiście jedynie przy niskich prędkościach. Opcja ta powstała specjalnie dla modelu EV Leaf. Jego następna wersja ma być wyposażona w 60-kilowatową baterię, a jej zasięg powinien przekroczyć 300 mil (około 483 kilometry). Ten pojazd ma zostać głównym elementem portfolio Nissana. Poza opisanym wyżej samochodem ciekawie prezentuje się również nowy model Cadillaca, wyposażony w system supercruise. Ma on umożliwić całkowicie autonomiczną jazdę, czyli niewymagającą udziału kierowcy. Ruch na drodze będzie kontrolowany przez układ kamer decydujący np. o prędkości. Opcja ta ma pewne ograniczenia – nie włączy się w trakcie silnych opadów, a ponadto można ją wykorzystywać jedynie na autostradach. To jednak wciąż silna konkurencja dla autopilota Tesli. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.