Wiadomości OZE Kontenerowiec zablokował Kanał Sueski. Czy ucierpi na tym handel? 26 marca 2021 Wiadomości OZE Kontenerowiec zablokował Kanał Sueski. Czy ucierpi na tym handel? 26 marca 2021 Przeczytaj także OZE MKiŚ uwalnia moc OZE. Ambitne plany resortu Podczas wczorajszej (11 lipca) konferencji prasowej Ministerstwa Klimatu i Środowiska, członkowie resortu podali zapowiedzi dotyczące kolejnych kroków związanych z rozwojem odnawialnych źródeł energii w Polsce. Szefowa resortu, Paulina Hennig-Kloska oraz wiceminister Miłosz Motyka mówili między innymi o planowanych zmianach w ustawie o OZE, dotyczących prosumentów i elektrowni wiatrowych. Ekologia Zwycięstwa lewicy we Francji i Wielkiej Brytanii. Co oznaczają dla energetyki i klimatu? W ostatnich tygodniach odbyły się wybory parlamentarne w jednych z dwóch najważniejszych europejskich krajów. Zarówno we Francji, jak i w Wielkiej Brytanii wyborcy wybrali ugrupowania z lewej strony sceny politycznej. Jak lewicowe rządy w zachodniej Europie wpłyną na politykę energetyczną i klimatyczną tych krajów? 400-metrowy kontenerowiec MV Ever Given osiadł na mieliźnie podczas przeprawy przez Kanał Sueski. Statek pod banderą Panamy płynął z Chin do Rotterdamu. Podobno, na pokładzie transportowane były m.in. panele fotowoltaiczne. Reklama Zepchnięty przez wiatr Do zdarzenia doszło we wtorek, 23 marca. Olbrzymi kontenerowiec zablokował jeden z najpopularniejszych szlaków globalnego handlu morskiego. Firma Evergreen Marine Corp., która obsługuje statek podała, że przyczyną wypadku były silne wiatry, które zepchnęły kontenerowiec na mieliznę. Imponujące rozmiary Statek, zbudowany w 2018 r. jest imponującej wielkości. Waży 200 tys. ton, ma 400 m długości i 59 m szerokości i jest tym samym jedną z największych pływających jednostek towarowych na świecie. Może przewieźć aż 20 tys. kontenerów. Wielki powrót żagli, dzięki zielonemu transportowi morskiemu Skutki gospodarcze Jak podaje portal Globenergia.pl na statku prawdopodobnie przewożone były moduły fotowoltaiczne. Biorąc pod uwagę wydłużony czas transportu można spekulować, czy nie wpłynie to na podwyższenie cen transportu, a co za tym idzie, cen modułów. Część statków utknęła za kontenerowcem, więc ich dostawy także się opóźnią. Nie wiadomo, czy zdarzenie to nie sprawi, że trzeba będzie opływać Afrykę, by dostać się do Europy. To wydłuży czas transportu o tydzień, a za tym bez wątpienia pójdą koszty. Źródło: PAP, globenergia.pl, Media Suez Canal Head Office/H PAP/EPA Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.