Elektromobilność Ładowarka samochodów nowej generacji od polskiego startup’u 11 sierpnia 2020 Elektromobilność Ładowarka samochodów nowej generacji od polskiego startup’u 11 sierpnia 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Krakowski start-up WILLBERT zakończył testy super-szybkiej ładowarki samochodów elektrycznych. Wysoka sprawność oraz kompaktowość to jej cechy wyróżniające. Pierwsze urządzenie zostanie oddane do użytkowania w Niedzicy. Reklama Spis treści TogglePilotaż ładowarki WILLBERTCechy ładowarki nowej generacjiPunkt ładowania w NiedzicyAmbitne plany start-up’u Pilotaż ładowarki WILLBERT Ładowarka samochodów elektrycznych od WILLBERT pomyślnie przeszła projekt pilotażowy w ramach programu Pilot Maker ScaleUp Electro, który zorganizowała Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Cechy ładowarki nowej generacji Startup pracował nad urządzeniem w swoim krakowskim laboratorium. Innowacyjność tej ładowarki polega na zastosowaniu węglika krzemu, dzięki któremu osiąga sprawność na poziomie 97%. Wpływa to na znacznie mniejsze straty podczas ładowania, a dodatkowo oznacza oszczędność dla operatora i klienta końcowego. Poza tym, poza obudową urządzenie nie posiada zewnętrznych podzespołów, co wpływa na jego kompaktowość. – Obserwując rozwój rynku e-mobility w Polsce i na świecie zauważyliśmy pewny zastój technologiczny w obszarze szybkich ładowarek EV. Wiemy, z jakimi problemami borykają się operatorzy sieci ładowania i postanowiliśmy je zaadresować opracowując nasz produkt. Dzięki temu pozwala on na oszczędności nie tylko energii, ale również przestrzeni – mówi Marek Gutt-Mostowy, prezes WILLBERT Punkt ładowania w Niedzicy Pierwszym oficjalnym właścicielem urządzenia od WILLBERT został Zespół Elektrowni Wodnych Niedzica, który jest koordynatorem Klastra Energii Jeziora Czorsztyńskiego. Oznacza to, że ładowarka będzie zasilana energią ze źródeł odnawialnych. Ambitne plany start-up’u Startup zapewnia, że chce rozwinąć swój projekt i wdrożyć go na szerszy rynek: – Wychodzimy z naszym rozwiązaniem naprzeciw oczekiwaniom operatorów i mamy świadomość konkurencyjności naszego produktu. Nie zatrzymujemy się jednak w tym miejscu intensywnie rozwijając funkcjonalności technologiczne i gamę produktową – dodaje Piotr Krzemiński, wiceprezes WILLBERT. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.