Elektromobilność Ładowarka samochodów nowej generacji od polskiego startup’u 11 sierpnia 2020 Elektromobilność Ładowarka samochodów nowej generacji od polskiego startup’u 11 sierpnia 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Krakowski start-up WILLBERT zakończył testy super-szybkiej ładowarki samochodów elektrycznych. Wysoka sprawność oraz kompaktowość to jej cechy wyróżniające. Pierwsze urządzenie zostanie oddane do użytkowania w Niedzicy. Reklama Spis treści TogglePilotaż ładowarki WILLBERTCechy ładowarki nowej generacjiPunkt ładowania w NiedzicyAmbitne plany start-up’u Pilotaż ładowarki WILLBERT Ładowarka samochodów elektrycznych od WILLBERT pomyślnie przeszła projekt pilotażowy w ramach programu Pilot Maker ScaleUp Electro, który zorganizowała Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Cechy ładowarki nowej generacji Startup pracował nad urządzeniem w swoim krakowskim laboratorium. Innowacyjność tej ładowarki polega na zastosowaniu węglika krzemu, dzięki któremu osiąga sprawność na poziomie 97%. Wpływa to na znacznie mniejsze straty podczas ładowania, a dodatkowo oznacza oszczędność dla operatora i klienta końcowego. Poza tym, poza obudową urządzenie nie posiada zewnętrznych podzespołów, co wpływa na jego kompaktowość. – Obserwując rozwój rynku e-mobility w Polsce i na świecie zauważyliśmy pewny zastój technologiczny w obszarze szybkich ładowarek EV. Wiemy, z jakimi problemami borykają się operatorzy sieci ładowania i postanowiliśmy je zaadresować opracowując nasz produkt. Dzięki temu pozwala on na oszczędności nie tylko energii, ale również przestrzeni – mówi Marek Gutt-Mostowy, prezes WILLBERT Punkt ładowania w Niedzicy Pierwszym oficjalnym właścicielem urządzenia od WILLBERT został Zespół Elektrowni Wodnych Niedzica, który jest koordynatorem Klastra Energii Jeziora Czorsztyńskiego. Oznacza to, że ładowarka będzie zasilana energią ze źródeł odnawialnych. Ambitne plany start-up’u Startup zapewnia, że chce rozwinąć swój projekt i wdrożyć go na szerszy rynek: – Wychodzimy z naszym rozwiązaniem naprzeciw oczekiwaniom operatorów i mamy świadomość konkurencyjności naszego produktu. Nie zatrzymujemy się jednak w tym miejscu intensywnie rozwijając funkcjonalności technologiczne i gamę produktową – dodaje Piotr Krzemiński, wiceprezes WILLBERT. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.