Elektromobilność Ładowarki do elektrycznych hulajnóg i rowerów zasilane… słońcem 26 marca 2024 Elektromobilność Ładowarki do elektrycznych hulajnóg i rowerów zasilane… słońcem 26 marca 2024 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Stale rozwijający się sektor elektromobilności rodzi różne potrzeby, a także odpowiadające im innowacje. Jedną z nich jest wynalazek niemieckiej firmy Domum, która stworzyła system do parkowania elektrycznych hulajnóg i rowerów będący jednocześnie ładowarką. Urządzenie zasilane jest panelami słonecznymi. Reklama System ładowania małej elektromobilności W zmieniającym się krajobrazie miejskim coraz częściej widzimy nie tylko elektryczne samochody, ale też rowery czy hulajnogi. Z jednej strony dużo firm oferuje wypożyczanie małej elektromobilności na minuty za pośrednictwem aplikacji. Z drugiej coraz więcej osób decyduje się na zakup takiego pojazdu i korzystanie z niego, aby szybko i sprawnie dojechać do szkoły czy pracy. Oczywiście jak każde elektryczne urządzenie z baterią, również e-hulajnogi i e-rowery wymagają ładowania. Firma Domum chce sprawić, aby proces ten był wygodny i ekologiczny. Póki co niemiecki start-up ma w swoim katalogu trzy produkty. E-Box przypomina zwykły uliczny stojak na rowery, przykryty zielonym daszkiem, na którym mieści się instalacja złożona z paneli fotowoltaicznych. Pod spodem można zostawić i podłączyć rower, który ładuje się energią ze słońca. Według firmy to właśnie ten produkt jest w najbardziej zaawansowanej fazie przygotowania – Domum jest gotowe wypuścić E-Box na rynek. Poza tym tego lata start-up planuje zakończyć tworzenie Station-X, nieco wyższej stacji ładowania przeznaczonej już nie tylko na rowery, ale również na hulajnogi. Największym projektem firmy jest M-Hub, modularny parking dla wielu urządzeń zaliczanych do małej elektromobilności, również rowerów typu cargo. Na dachu oczywiście mają mieścić się panele PV zasilające ładowarki. Ekologiczny parking dla elektrycznych rowerów i hulajnóg E-Box ma na swoim dachu moduł fotowoltaiczny o mocy 330 W, który na raz może ładować do 4 e-rowerów. Konstrukcja wykonana jest z galwanizowanej stali i wyposażone w sterowane poprzez Bluetooth zamki na pojazdy. Ślad węglowy jednego takiego urządzenia jest o połowę mniejszy niż standardowego miejsca parkingowego dla samochodu. Station-X może występować w dwóch odmianach – przeznaczonej dla e-rowerów i e-hulajnóg. Urządzenie będzie wyposażone w dwa moduły PV po 330 W mocy każdy. – W unikalny sposób łączymy fotowoltaiczny i sieciowy system ładowania z bezpieczną infrastrukturą parkingową – powiedział portalowi PV Magazine Milan Miletic, Chief Brand Officer w Domum. – Może być łatwo zintegrowana z obszarami mieszkalnymi lub biznesowymi na zasadzie prostego montażu plug-and-play. Fot. Domum Fot. Domum Fot. Domum Fot. Domum Fot. Domum Fot. Domum Fot. Domum Fot. Domum Fot. Domum Źródła: pv-magazine.com, domum-mobility.eu Fot. Domum Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.