Elektromobilność Ładowarki do elektrycznych hulajnóg i rowerów zasilane… słońcem 26 marca 2024 Elektromobilność Ładowarki do elektrycznych hulajnóg i rowerów zasilane… słońcem 26 marca 2024 Przeczytaj także Elektromobilność Już ponad 62 tysiące elektryków w Polsce. Jakie wyzwania stoją przed branżą elektromobilności? Według danych z końca marca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 62 629 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). W ubiegłym miesiącu ich liczba zwiększyła się o 5916 szt. (o 8% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Depesze Nowe inwestycje w ultraszybkie stacje ładowania Fundusz Orlen VC zainwestował w Euroloop – producenta ultraszybkich stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Ładowarki polskiego startupu, z których korzystają już kierowcy w 7 krajach Europy, są jednymi z najszybszych na rynku. Zapewniają dostęp do prądu stałego o mocy do 720 kW. Stale rozwijający się sektor elektromobilności rodzi różne potrzeby, a także odpowiadające im innowacje. Jedną z nich jest wynalazek niemieckiej firmy Domum, która stworzyła system do parkowania elektrycznych hulajnóg i rowerów będący jednocześnie ładowarką. Urządzenie zasilane jest panelami słonecznymi. Reklama System ładowania małej elektromobilności W zmieniającym się krajobrazie miejskim coraz częściej widzimy nie tylko elektryczne samochody, ale też rowery czy hulajnogi. Z jednej strony dużo firm oferuje wypożyczanie małej elektromobilności na minuty za pośrednictwem aplikacji. Z drugiej coraz więcej osób decyduje się na zakup takiego pojazdu i korzystanie z niego, aby szybko i sprawnie dojechać do szkoły czy pracy. Oczywiście jak każde elektryczne urządzenie z baterią, również e-hulajnogi i e-rowery wymagają ładowania. Firma Domum chce sprawić, aby proces ten był wygodny i ekologiczny. Póki co niemiecki start-up ma w swoim katalogu trzy produkty. E-Box przypomina zwykły uliczny stojak na rowery, przykryty zielonym daszkiem, na którym mieści się instalacja złożona z paneli fotowoltaicznych. Pod spodem można zostawić i podłączyć rower, który ładuje się energią ze słońca. Według firmy to właśnie ten produkt jest w najbardziej zaawansowanej fazie przygotowania – Domum jest gotowe wypuścić E-Box na rynek. Poza tym tego lata start-up planuje zakończyć tworzenie Station-X, nieco wyższej stacji ładowania przeznaczonej już nie tylko na rowery, ale również na hulajnogi. Największym projektem firmy jest M-Hub, modularny parking dla wielu urządzeń zaliczanych do małej elektromobilności, również rowerów typu cargo. Na dachu oczywiście mają mieścić się panele PV zasilające ładowarki. Ekologiczny parking dla elektrycznych rowerów i hulajnóg E-Box ma na swoim dachu moduł fotowoltaiczny o mocy 330 W, który na raz może ładować do 4 e-rowerów. Konstrukcja wykonana jest z galwanizowanej stali i wyposażone w sterowane poprzez Bluetooth zamki na pojazdy. Ślad węglowy jednego takiego urządzenia jest o połowę mniejszy niż standardowego miejsca parkingowego dla samochodu. Station-X może występować w dwóch odmianach – przeznaczonej dla e-rowerów i e-hulajnóg. Urządzenie będzie wyposażone w dwa moduły PV po 330 W mocy każdy. – W unikalny sposób łączymy fotowoltaiczny i sieciowy system ładowania z bezpieczną infrastrukturą parkingową – powiedział portalowi PV Magazine Milan Miletic, Chief Brand Officer w Domum. – Może być łatwo zintegrowana z obszarami mieszkalnymi lub biznesowymi na zasadzie prostego montażu plug-and-play. Fot. Domum Fot. Domum Fot. Domum Fot. Domum Fot. Domum Fot. Domum Fot. Domum Fot. Domum Fot. Domum Źródła: pv-magazine.com, domum-mobility.eu Fot. Domum Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.