Wiadomości OZE Light Year One – pojazd solarny dalekiego zasięgu 28 sierpnia 2019 Wiadomości OZE Light Year One – pojazd solarny dalekiego zasięgu 28 sierpnia 2019 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Holenderski startup LightYear stworzył pierwszy na świecie samochód solarny dalekiego zasięgu. Light Year One może być zasilany tradycyjnie oraz z paneli słonecznych zamontowanych na dachu. Łączny zasięg wynosi nawet do 725 km. To więcej niż Tesla Model S. Reklama LightYear – firma z Holandii zaprezentowała niedawno pionierski Light Year One. To pierwszy pojazd, który może pokonać ogromne odległości, korzystając przy tym z energii słonecznej. Jakie ma parametry? Light Year One – idziemy ku nowemu? Light Year One ma zasięg do 725 km (to o około 125 km więcej niż u Tesli Model S). Pojazd korzysta z dwóch technologii: akumulatorów elektrycznych oraz lekkich paneli słonecznych, które zajmują łączną powierzchnię 5 m². Panele znajdują się na dachu oraz masce pojazdu. Są pokryte wytrzymałym materiałem, po którym według projektantów można nawet chodzić. Mają zwiększoną wydajność – o 20% większą w porównaniu z tradycyjnymi ogniwami. Light Year One może ładować się samym światłem słonecznym – 12 km/h, lub tradycyjnie – na stacjach ładowania. Dzięki opcji szybkiego ładowania w ciągu godziny można dostarczyć mu energii pozwalającej na przejechanie 570 km. Opcja solarna może przydać się, gdy przy wyczerpanych akumulatorach trzeba dojechać do punktu ładowania. Pojazd zużywa 83 Wh/na km. Przyśpiesza do 100 km w ciągu 10 sekund. LightYear zamierza wprowadzić Light Year One na drogi w 2021 roku. Pierwsze 100 pojazdów zostało już zarezerwowanych. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.