Wiadomości OZE Londyn planuje wprowadzenie zeroemisyjnych stref 29 maja 2018 Wiadomości OZE Londyn planuje wprowadzenie zeroemisyjnych stref 29 maja 2018 Przeczytaj także Prawa zwierząt Mur na granicy polsko-białoruskiej blokuje migrację rysi. Czy grozi im wymarcie? Gdy w 2022 roku na polsko-białoruskiej granicy budowano 186 kilometrowy mur, ekolodzy alarmowali o skutkach dla ekosystemów, a w szczególności dla szczególnie cennego obszaru Puszczy Białowieskiej. Politycy, mimo świadomości konsekwencji, podjęli decyzję w oparciu o interes narodowy, ignorując środowiskowy. Po kilku latach od ,,uszczelnienia granicy” wiemy już, jakie są konsekwencje muru dla populacji rysia. Ochrona środowiska Geoinżynieria słoneczna: Brytyjskie testy SRM i ich potencjalne zagrożenia dla Polski Największy wysiłek w celu ochrony planety podejmuje się na polu redukcji emisji gazów cieplarnianych. Tymczasem część naukowców już zastanawia się, jakie są alternatywy i szuka sposobu, by kupić Ziemi trochę czasu niezależnie od naszej emisji. Burmistrz Londynu Sadiq Khan poinformował, że obecnie jest rozważane wprowadzenie zeroemisyjnych (Zero Emission Zones – ZEZ) obszarów na terenie miasta po 2020 roku. Lokalne władze i biznes apelują do decydentów Londynu o przyśpieszenie prac. ZEZ to wyznaczone obszary na terenie miasta, do których będą mogły wjechać tylko pojazdy z zeroemisyjnymi silnikami, np. samochody elektryczne. Strefy są jednym z punktów w strategii ochrony środowiska do 2050 roku, która zakłada przekształcenie Londynu w zeroemisyjne miasto oraz w zieloną stolicę w 50%. Londyńskie władze lokalne oraz firmy prywatne po wielomiesięcznych konsultacjach zwróciły się do burmistrza Londynu o przyśpieszenie procesu decyzyjnego związanego z ZEZ. Strefy mogą pomóc w stymulacji mobilności zeroemisyjnej w Wielkiej Brytanii oraz przyśpieszeniu transformacji energetycznej. Reklama Oprócz stref przewiduje się na początek wprowadzenie dni wolnych od użytkowania samochodów już pod koniec 2018 roku. System dniowy może zostać wdrożony w niektórych gminach, jednak jego rozwój zależałby od wyników testów tego rozwiązania. Od 2019 roku wszystkie dwupoziomowe autobusy będą stanowiły pojazdy hybrydowe. Do 2037 roku po Londynie będzie jeździć flota 9200 autobusów hybrydowych i elektrycznych. Londyn w ramach Mayer’s Greener City Fund przeznaczy około 12 milionów funtów na inwestycje w zielone miejsca w Londynie. Dotacje będą obejmowały modernizację rzeki w Enfield, budowę nowych ścieżek rowerowych i spacerowych, modernizację parków Barnet oraz Lewisham oraz stworzenie „zielonych miejsc” rekreacyjnych. Ulepszone przestrzenie będą miały nowe parki skateboardowe, boiska piłkarskie, korty tenisowe, boiska do koszykówki oraz strefy parkour. Około 5 milionów funtów zostanie przeznaczonych na sadzenie drzew. Londyn planuje do 2030 roku osiągnąć 1 GW zainstalowanych mocy solarnych oraz 2 GW do 2050 toku. Z pomocą wielu programów budżetowych planuje zmniejszenie emisji CO2 o 40% w stosunku do poziomu z 1990 roku. Źródło: Electrive, London.gov.uk, citytransportinfo Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.