Londyn planuje wprowadzenie zeroemisyjnych stref

Burmistrz Londynu Sadiq Khan poinformował, że obecnie jest rozważane wprowadzenie zeroemisyjnych (Zero Emission Zones – ZEZ) obszarów na terenie miasta po 2020 roku. Lokalne władze i biznes apelują do decydentów Londynu o przyśpieszenie prac.

ZEZ to wyznaczone obszary na terenie miasta, do których będą mogły wjechać tylko pojazdy z zeroemisyjnymi silnikami, np. samochody elektryczne. Strefy są jednym z punktów w strategii ochrony środowiska do 2050 roku, która zakłada przekształcenie Londynu w zeroemisyjne miasto oraz w zieloną stolicę w 50%. Londyńskie władze lokalne oraz firmy prywatne po wielomiesięcznych konsultacjach zwróciły się do burmistrza Londynu o przyśpieszenie procesu decyzyjnego związanego z ZEZ. Strefy mogą pomóc w stymulacji mobilności zeroemisyjnej w Wielkiej Brytanii oraz przyśpieszeniu transformacji energetycznej.

Oprócz stref przewiduje się na początek wprowadzenie dni wolnych od użytkowania samochodów już pod koniec 2018 roku. System dniowy może zostać wdrożony w niektórych gminach, jednak jego rozwój zależałby od wyników testów tego rozwiązania.

Fotowoltaika od Columbus Energy

Od 2019 roku wszystkie dwupoziomowe autobusy będą stanowiły pojazdy hybrydowe. Do 2037 roku po Londynie będzie jeździć flota 9200 autobusów hybrydowych i elektrycznych.

Londyn w ramach Mayer’s Greener City Fund przeznaczy około 12 milionów funtów na inwestycje w zielone miejsca w Londynie. Dotacje będą obejmowały modernizację rzeki w Enfield, budowę nowych ścieżek rowerowych i spacerowych, modernizację parków Barnet oraz Lewisham oraz stworzenie „zielonych miejsc” rekreacyjnych. Ulepszone przestrzenie będą miały nowe parki skateboardowe, boiska piłkarskie, korty tenisowe, boiska do koszykówki oraz strefy parkour. Około 5 milionów funtów zostanie przeznaczonych na sadzenie drzew.

Londyn planuje do 2030 roku osiągnąć 1 GW zainstalowanych mocy solarnych oraz 2 GW do 2050 toku. Z pomocą wielu programów budżetowych planuje zmniejszenie emisji CO2 o 40% w stosunku do poziomu z 1990 roku.

Źródło: Electrive, London.gov.uk, citytransportinfo