Elektromobilność Londyn z najlepszą infrastrukturą ładowania pojazdów elektrycznych na świecie 30 lipca 2018 Elektromobilność Londyn z najlepszą infrastrukturą ładowania pojazdów elektrycznych na świecie 30 lipca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Według najnowszych badań przeprowadzonych przez Spotahome, Londyn posiada najlepiej rozwiniętą infrastrukturę przeznaczoną do ładowania pojazdów elektrycznych pod względem ilości punktów. Badający Spotahome wzięli na celownik 89 największych miast na świecie. Reklama W ramach zastosowanej metodologii każdemu miastu przyznawano punkty w skali od 1 do 10 za liczbę stacji ładowania elektryków w promieniu do 5 mili od centrum. Najwięcej punktów – bo aż 10, otrzymał Londyn. Londyn zobowiązał się do zainstalowania dodatkowych 2630 punktów w ramach następnego roku finansowego. Inne brytyjskie miasta nie radzą sobie tak dobrze w porównaniu ze stolicą Wielkiej Brytanii. Jest to prawdopodobnie spowodowane planem rządowym wartym 400 milionów funtów, którego opóźnienia odkładają w czasie instalację nowych punktów ładowania. Na drugim uplasował się Amsterdam z wynikiem 9,63, na miejscy trzecim – Rotterdam z wynikiem 8,73. Okazało się, że na czołowych miejscach listy znalazły się też 3 miasta niemieckie: Berlin z 8,24, Hamburg – 7,1 oraz Monachium 3,51. Warszawa uplasowała się na 48 miejscu z punktacją 0,47. London (United Kingdom) 10 Amsterdam (Netherlands) 9.63 Rotterdam (Netherlands) 8.73 Berlin (Germany) 8.24 Hamburg (Germany) 7.2 Oslo (Norway) 6.82 New York (United States) 5.51 Lisbon (Portugal) 3.76 Munich (Germany) 3.51 Barcelona (Spain) 3.33 Na samym końcu rankingu znalazły się miasta, takie jak Kapsztad, Kair, Sao Paulo i Seul, uzyskując zero punktów. Wynika to z braku punktów ładowania i niskiego finansowania inicjatyw EV. „Obserwując postępy w największych miastach na świecie pod względem zaspokajania potrzeby rosnącego rynku pojazdów elektrycznych, oczywiste jest, że wciąż pozostaje wiele do zrobienia. Jeżeli miasta zainwestują dziś w infrastrukturę pojazdów elektrycznych, przyczynią się one do rozwoju rynku, poprawy jakości powietrza, a ostatecznie zdrowia i dobrego samopoczucia mieszkańców. Londyn jest doskonałym przykładem miasta, które odniosło sukces w tych celach, podobnie jak inne europejskie kraje, które dominują w pierwszej dziesiątce”, powiedziała Melissa Lyras, menedżer ds. marki i komunikacji w Spotahome. Międzynarodowa Agencja Energetyczna (MAE) przewiduje, że ilość pojazdów elektrycznych wzrośnie z poziomu 3,1 milionów do 125 milionów do 2030 roku. W samym 2017 roku odnotowano o 54% więcej elektryków na drogach. IEA wskazała najsilniejszą orientację do pojazdów z akumulatorami elektrycznymi w Chinach, we Francji oraz w Holandii. Tymczasem najwięcej samochodów hybrydowych posiada Japonia, Szwecja i Wielka Brytania. Źródło: Spotahome, intelligenttransport.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.