Elektromobilność Londyn z najlepszą infrastrukturą ładowania pojazdów elektrycznych na świecie30 lipca 2018 Elektromobilność Londyn z najlepszą infrastrukturą ładowania pojazdów elektrycznych na świecie30 lipca 2018Przeczytaj także Elektromobilność Jak Polacy wybierają samochody elektryczne? Liczba aut z napędem elektrycznym na polskich drogach ciągle rośnie. Jakość, cena i ładowanie – to kluczowe aspekty, które analizują Polacy przed podjęciem decyzji o wymianie auta spalinowego na elektryka. Elektromobilność Najmocniejsza na świecie ładowarka do samochodów elektrycznych. To produkt polskiej firmy Polska firma technologiczna EUROLOOP opracowała szybkie ładowarki do pojazdów elektrycznych o najwyższej sprawności na świecie. W jej ofercie znajdziemy dwa modele – WILLBERT Amber I i II S-Hub. EUROLOOP tworzą członkowie zespołu, który w konkursie organizowanym przez Elona Muska zaprezentował pierwszy kompletny pojazd Hyperloop. Według najnowszych badań przeprowadzonych przez Spotahome, Londyn posiada najlepiej rozwiniętą infrastrukturę przeznaczoną do ładowania pojazdów elektrycznych pod względem ilości punktów. Badający Spotahome wzięli na celownik 89 największych miast na świecie. W ramach zastosowanej metodologii każdemu miastu przyznawano punkty w skali od 1 do 10 za liczbę stacji ładowania elektryków w promieniu do 5 mili od centrum. Najwięcej punktów – bo aż 10, otrzymał Londyn.Londyn zobowiązał się do zainstalowania dodatkowych 2630 punktów w ramach następnego roku finansowego. Inne brytyjskie miasta nie radzą sobie tak dobrze w porównaniu ze stolicą Wielkiej Brytanii. Jest to prawdopodobnie spowodowane planem rządowym wartym 400 milionów funtów, którego opóźnienia odkładają w czasie instalację nowych punktów ładowania.Na drugim uplasował się Amsterdam z wynikiem 9,63, na miejscy trzecim – Rotterdam z wynikiem 8,73. Okazało się, że na czołowych miejscach listy znalazły się też 3 miasta niemieckie: Berlin z 8,24, Hamburg – 7,1 oraz Monachium 3,51. Warszawa uplasowała się na 48 miejscu z punktacją 0,47.London (United Kingdom)10Amsterdam (Netherlands)9.63Rotterdam (Netherlands)8.73Berlin (Germany)8.24Hamburg (Germany)7.2Oslo (Norway)6.82New York (United States)5.51Lisbon (Portugal)3.76Munich (Germany)3.51Barcelona (Spain)3.33Na samym końcu rankingu znalazły się miasta, takie jak Kapsztad, Kair, Sao Paulo i Seul, uzyskując zero punktów. Wynika to z braku punktów ładowania i niskiego finansowania inicjatyw EV.„Obserwując postępy w największych miastach na świecie pod względem zaspokajania potrzeby rosnącego rynku pojazdów elektrycznych, oczywiste jest, że wciąż pozostaje wiele do zrobienia. Jeżeli miasta zainwestują dziś w infrastrukturę pojazdów elektrycznych, przyczynią się one do rozwoju rynku, poprawy jakości powietrza, a ostatecznie zdrowia i dobrego samopoczucia mieszkańców. Londyn jest doskonałym przykładem miasta, które odniosło sukces w tych celach, podobnie jak inne europejskie kraje, które dominują w pierwszej dziesiątce”, powiedziała Melissa Lyras, menedżer ds. marki i komunikacji w Spotahome.Międzynarodowa Agencja Energetyczna (MAE) przewiduje, że ilość pojazdów elektrycznych wzrośnie z poziomu 3,1 milionów do 125 milionów do 2030 roku. W samym 2017 roku odnotowano o 54% więcej elektryków na drogach. IEA wskazała najsilniejszą orientację do pojazdów z akumulatorami elektrycznymi w Chinach, we Francji oraz w Holandii. Tymczasem najwięcej samochodów hybrydowych posiada Japonia, Szwecja i Wielka Brytania.Źródło: Spotahome, intelligenttransport.comArtykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.