Elektromobilność Londyn z najlepszą infrastrukturą ładowania pojazdów elektrycznych na świecie 30 lipca 2018 Elektromobilność Londyn z najlepszą infrastrukturą ładowania pojazdów elektrycznych na świecie 30 lipca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Tych pojazdów SCT w Warszawie nie dotyczy. Sprawdź, czy możesz wjechać Minął niecały miesiąc od wejścia w życie pierwszej w Polsce Strefy Czystego Transportu. Do obszaru w centrum Warszawy nie mogą wjechać niektóre auta spalinowe, w zależności od tego kiedy zostały wyprodukowane lub jakie normy emisji spełniają. Niektóre pojazdy mogą być jednak wyłączone spod tych zasad na pewnych warunkach. Kogo dotyczą te uprawnienia i jak je zdobyć? Elektromobilność Polski rynek e-mobility na plusie w I połowie roku Według danych z końca czerwca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 69 020 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez pierwsze sześć miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 12 307 szt. (tj. o 7% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Według najnowszych badań przeprowadzonych przez Spotahome, Londyn posiada najlepiej rozwiniętą infrastrukturę przeznaczoną do ładowania pojazdów elektrycznych pod względem ilości punktów. Badający Spotahome wzięli na celownik 89 największych miast na świecie. Reklama W ramach zastosowanej metodologii każdemu miastu przyznawano punkty w skali od 1 do 10 za liczbę stacji ładowania elektryków w promieniu do 5 mili od centrum. Najwięcej punktów – bo aż 10, otrzymał Londyn. Londyn zobowiązał się do zainstalowania dodatkowych 2630 punktów w ramach następnego roku finansowego. Inne brytyjskie miasta nie radzą sobie tak dobrze w porównaniu ze stolicą Wielkiej Brytanii. Jest to prawdopodobnie spowodowane planem rządowym wartym 400 milionów funtów, którego opóźnienia odkładają w czasie instalację nowych punktów ładowania. Na drugim uplasował się Amsterdam z wynikiem 9,63, na miejscy trzecim – Rotterdam z wynikiem 8,73. Okazało się, że na czołowych miejscach listy znalazły się też 3 miasta niemieckie: Berlin z 8,24, Hamburg – 7,1 oraz Monachium 3,51. Warszawa uplasowała się na 48 miejscu z punktacją 0,47. London (United Kingdom) 10 Amsterdam (Netherlands) 9.63 Rotterdam (Netherlands) 8.73 Berlin (Germany) 8.24 Hamburg (Germany) 7.2 Oslo (Norway) 6.82 New York (United States) 5.51 Lisbon (Portugal) 3.76 Munich (Germany) 3.51 Barcelona (Spain) 3.33 Na samym końcu rankingu znalazły się miasta, takie jak Kapsztad, Kair, Sao Paulo i Seul, uzyskując zero punktów. Wynika to z braku punktów ładowania i niskiego finansowania inicjatyw EV. „Obserwując postępy w największych miastach na świecie pod względem zaspokajania potrzeby rosnącego rynku pojazdów elektrycznych, oczywiste jest, że wciąż pozostaje wiele do zrobienia. Jeżeli miasta zainwestują dziś w infrastrukturę pojazdów elektrycznych, przyczynią się one do rozwoju rynku, poprawy jakości powietrza, a ostatecznie zdrowia i dobrego samopoczucia mieszkańców. Londyn jest doskonałym przykładem miasta, które odniosło sukces w tych celach, podobnie jak inne europejskie kraje, które dominują w pierwszej dziesiątce”, powiedziała Melissa Lyras, menedżer ds. marki i komunikacji w Spotahome. Międzynarodowa Agencja Energetyczna (MAE) przewiduje, że ilość pojazdów elektrycznych wzrośnie z poziomu 3,1 milionów do 125 milionów do 2030 roku. W samym 2017 roku odnotowano o 54% więcej elektryków na drogach. IEA wskazała najsilniejszą orientację do pojazdów z akumulatorami elektrycznymi w Chinach, we Francji oraz w Holandii. Tymczasem najwięcej samochodów hybrydowych posiada Japonia, Szwecja i Wielka Brytania. Źródło: Spotahome, intelligenttransport.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.