Elektromobilność Lotos wybuduje stacje ładowania pojazdów elektrycznych 15 września 2017 Elektromobilność Lotos wybuduje stacje ładowania pojazdów elektrycznych 15 września 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Grupa Lotos ma w planach zainwestowanie niemal 1 miliona euro w stacje ładowania samochodów elektrycznych. Wedle wstępnych założeń ma ich powstać dwanaście, a ich lokalizacja planowana jest m.in. przy autostradach A1 i A2, umożliwiając tym samym sprawniejsze przemieszczanie się kierowcom posiadającym samochody z napędem elektrycznym na trasie z Warszawy do Trójmiasta i z powrotem. Co więcej, aby użytkowanie tych stacji było jeszcze bardziej przyjazne klientom, udostępniona zostanie specjalna aplikacja mobilna, dzięki której kierowca elektrycznego pojazdu będzie mógł sprawdzić lokalizację najbliższego punktu ładowania. Reklama Stacje zostaną rozmieszczone maksymalnie co 150 km, aby preferowana trasa była możliwa do pokonania także przez pojazdy posiadające akumulatory o mniejszych pojemnościach. Spośród wszystkich tych punktów ładowania, cztery zostaną zlokalizowane w Trójmieście, dwa w Warszawie, a sześć pozostałych przy wyżej wymienionych autostradach. Ważną informacją jest również fakt, że inwestor wykorzysta w swym projekcie ładowarki, które będą uniwersalne – dzięki temu niezależnie od użytkowanego modelu samochodu, każdy jego posiadacz będzie mógł z nich skorzystać. Na chwilę obecną grupa Lotos nie udostępniła informacji związanych z kosztami użytkowania planowanych stacji. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.